torsdag 25 juni 2020

Rundvandring på odlingslotten + provsmakning

Hej i sommarvärmen! Hur har du det? Tillhör du dem som njuter av värmen eller håller du på att förgås av svett och hetta?
Jag tillhör den senare kategorin men tycker att jag klarar värme liiite bättre nu mot när jag var yngre. Det är ju bra att NÅT går åt rätt håll! 😛

Nåt jag hoppas går åt rätt håll är min lilla odling utanför vardagsrumsfönstret! Käre Maken hade vattnat i morse sa han och nu på eftermiddagen gick jag ut och inspekterade. Jag visste ju att det fanns några mogna minitomater på ampeltomatplantan och dem ämnade jag plocka av och käka upp! Och självklart dela med mig av till Käre Sonen!

När jag ändå var ut i "spenaten" passade jag på att fota lite och filma en liten videosnutt också! Vill du se? Ok! Jag börjar med videon:
Sen fotade jag mina tre köpeplantor också. Det är roligare att visa dem än mina egna pyttesmå plantor! Men jag visar ju mina egna på videon iallafall!

Här är ampeltomatplantan:
De små minitomaterna var väääldigt goda! 😋

Här kommer en bild på busktomatplantan:
"Totem" heter den här sorten.

Sist men inte minst kommer ett foto på min Black Russian Heirloom-tomatplanta:
Den här plantans tomater är jag extra förväntansfull på att få smaka! Dels för att det är en gammal sort som förmodligen inte blivit förädlad utan är mer "ursprunglig" och dels för att den får tomater som drar åt mahognybrun i färgen! 
Jag berättade om de här tomaterna för min kompis Katta och hon sa genast: Ååååh! De är sååå goda"! (Och då är Katta inte ens särskilt förtjust i tomater!) Jag hoppas hon har rätt!

Nu är det snart middagsdags i det Sjögrenska residenset så det är bäst jag snabbar mig och postar det här blogginlägget! Käre Sonen har beställt potatismos! (I den här värmen... Puh!) 😵

Anneli.

Inga kommentarer: