fredag 2 maj 2014

Hur gick det med RS

2 maj redan... och jag har inte skrivit nåt på en vecka. Inget ovanligt i och för sig, men jag tänkte att ni kanske undrar hur det har gått med mitt intag av Resistent Stärkelse?
Inte alls kan jag säga! Jag har inte vågat ta något potatismjöl sen sist. Jag har haft alldeles för mycket att göra för att riskera långvariga och frekventa toabesök...! Men gett upp har jag inte! Eventuellt tänkte jag börja ta lite - med betoning på lite - redan ikväll! Men det beror på planerna för helgen... ska kolla upp det först!
Jag funderar på om det är bättre att riva rå potatis och lägga i vatten och sen sila och dricka vattnet. Då får man ju en annan helhet än från torkad potatisstärkelse; vitaminer t ex som inte finns kvar i potatismjölet. Mest C-vitamin kanske... men som princip är jag övertygad om att raffinerade produkter är sämre än färska, obehandlade; i sin ursprungsform.
Men jag återkommer när jag har testat lite mer!

Något annat jag har för avsikt att återkomma med är hur det går med såpahårtvätten! Men det får bli nån gång nästa vecka eller så, för av olika anledningar har jag delvis återgått till att tvätta håret med ägg igen. Men mer om det i ett senare blogginlägg!

Trevlig helg önskar jag mina bloggläsare!

Anneli.

Inga kommentarer: