fredag 25 april 2014

En liten varning

Japp! Här kommer en liten varning!
Natten mellan den 23 och 24 april (alltså för snart 2 dygn sen) började jag ju att ta potatismjöl i lite vatten som jag skrev om i förra inlägget. Jag började med ½ tsk potatismjöl på natten innan jag gick och lade mig, och tog en ny ½ tsk på morgonen. Under dagen tog jag samma mängd potatismjöl en eller två gånger till och eftersom jag inte kände av vare sig någon effekt eller biverkning ökade jag dosen till en full tesked redan dagen efter, d v s idag, Det skulle jag INTE ha gjort!! Nu har jag fått en rätt kraftig reaktion men magknip, gasbildning och lös mage...! Inget kul alls!! Så nu ska jag hålla upp till jag mår bra igen och sen börja ta potatismjöl igen, men mycket försiktigare!!

Så om ni vill prova att äta/dricka resistent stärkelse; ta det luuuugnt!! Lär av mitt misstag!!!

Ny uppdatering kommer när jag vet lite mer om hur jag reagerar och mår av potatismjölet!

Anneli.

Inga kommentarer: