lördag 24 maj 2014

Smaksatt vatten

Nu är sommaren äntligen här, och med den värmen! Extra viktigt att dricka vatten med anda ord!
Jag är rätt dålig på att dricka vatten... det blir mest té och kaffe för min del. Det hjälper mot törsten, men det är ju inget som hjälper kroppen med den viktiga vätskebalansen!

Det blir lite lättare att dricka vatten om man köper smaksatt vatten på flaska, men det är inget jag varken har råd med eller vill! Flaskvatten är en stor miljöbov med sina flaskor och transporter, och i Sverige har vi så bra kvalitét på vattnet att det är snudd på kriminellt att köpa vatten på flaska! Dessutom är kolsyra ingenting som är bra för kroppen!
Så; flaskvatten - Nej tack!

Men nu har jag kommit på ett sätt att "lura" i mig mer vatten:
I en kanna (på ca 1,2 liter tror jag) lade jag ca 1½ dl frysta hallon och några cm med tunt skivad gurka (en osthyvel funkar finfint till det) och hällde på kallt vatten och rörde om. Sen fick det stå en stund innan jag började dricka av det. Har nu druckit mitt 2:a stora glas och det blev jättegott!
Självklart kan man variera vad man vill ha i sitt vatten - det är bara fantasin som sätter gränser! Citron och hallon tror jag blir supergott t ex! Och melon.... äpple.... ananas... Mmmmmm....!

Så drick gott folk - drick! Vatten alltså..!! :P

Anneli.

Inga kommentarer: