söndag 30 mars 2014

2 dagar senare

I fredags la jag ju in en bild på mina citrusskal som skulle ligga och torka några dagar. Idag ville jag lägga dit nya skal så jag behövde ta bort dem för att ge plats, och fast det bara gått två dagar (de brukar få ligga i tre dagar) så var de näst intill torra!
Jämför gärna från bilden i fredags! (<- Klicka där!)
Jag bröt de nästan torra skalen i mindre bitar och la ner dem i påsen med de andra skalen jag torkat tidigare och så lät jag påsen stå öppen för att det sista lilla fukten skulle torka bort. Imorgon kan jag nog försluta påsen igen skulle jag tro!

Idag har jag även lagt äppelskal på tork! Jag har nämligen en tanke på att i sommar plocka örter och blad för att göra egna téblandningar och då kan torkade äppelskal få ge smak åt en av blandningarna tänkte jag! :D Jag får återkomma om det när jag kommit igång! :D

Anneli.

Inga kommentarer: