fredag 28 mars 2014

Raw Food-frukost

Frukosten idag var 100 % Raw och Ekologisk! :o) Jag gjorde en fruktsallad som bestod av 2 mandariner, en apelsin, en banan, några matskedar hampafrö, en liten näve cashewnötter och några matskedar söta aprikoskärnor. Mums! Det var riktigt smaskens!
Innan jag skalade citrusfrukterna så skalade jag dem! Lät det konstigt? ;o)
Äsch! Det såg ni ju i förra blogginlägget att jag spar citrus-zesten, så innan jag skalar av allt skal så skalar jag av zesten med en äppelskalare! :D
Så här såg det ut idag:
Det är kul att skala långa girlanger! :P Och faktiskt lite smart också i och med att jag kan hänga upp dem på kanterna som ni ser på bilden. Då får det ju plats mer utan att skalen ligger för tätt ihop vilket är bra eftersom ju fortare det torkar desto bättre! :D

Det var allt för denna gång! Ha en trevlig helg allihopa! Och passa på att njuta av solen och värmen! :D

Anneli.

Inga kommentarer: