fredag 7 mars 2014

Fredagsmys?

Efter jobbet idag gick jag in på Ica för att handla mat. Jag var hungrig och tänkte på vad jag skulle laga för gott när jag kom hem, och tänkte också att det faktiskt är fredag och att jag borde köpa hem nåt smaskens till sonen och mig (maken äter aldrig något förutom det han äter till mat!! Han är rätt unik på det sättet...!!). Jag gick runt några varv i butiken och försökte hitta något som inte är allt för onyttigt, men det var nästan "Mission impossible"!! Innehållsförteckning efter innehållsförteckning avslöjade ett antal oönskade ingredienser och det jag höll i ställdes tillbaka på hyllorna igen! *Suck*

Det jag egentligen var sugen på var ostbågar! Jag är tokig i ostbågar, men undviker det så mycket jag bara kan! Men är jag bortbjuden nånstans där det finns så blir jag snabbt alldeles gul om fingrarna...! :-/
I alla fall så åkte jag hem utan nåt smaskens! Det var så det fick bli!
Det är inte lätt att vara medveten om allt skit som finns i det vi äter...! Tänker ibland att det vore såå mycket enklare att inte fatta farorna... och bara äta det som faller en in... *Suck*
Men nu är det som det är! Jag försöker leva så sunt jag kan men samtidigt tillåta mig själv lite "gott skit" emellanåt. Det får ju vara nån slags balans...! Bara det är vegetariskt - det är det allra viktigaste för mig! Och inte innehåller massa e-nummer och konstigheter förstås!

Hur strikta är ni? Hur och var drar ni era gränser för vad ni stoppar i er?

Anneli.

Inga kommentarer: