måndag 12 november 2012

Rismjölk och Raw food

Under helgen har jag experimenterat med att göra rismjölk - med varierande resultat kan jag avslöja, men igår fick jag till en som inte blev så dum!! Jag ska fila lite mer på receptet innan jag lägger ut det här, så ha lite tålamod bara så kommer det - jag lovar! :D

Mina kompisar Kenth och Gina bjöd hem bl a mig på Raw Food-middag igår. Mmmm...!! Det var sååå gott!! Kenth och Gina har haft en Raw Food-resaurang i Stockholm i början av 90-talet. Sen bodde de i USA i några år (Gina kommer därifrån), men nu har de flyttat upp till Falun. Men Raw Food-kosten håller de fast vid!
Det här kortet tog jag på dem i somras när de var med på nån slags festival i Falun. De stod och serverade supersmaskig Raw Food i sitt lilla partytält!

Har ni hört talas om www.rawfoodmiddagar.se? Gå in där och kolla runt vettja!! Där kan man anmäla sig om man vill ha eller vara med på en Raw Food-middag!! Det finns över hela Sverige, och finns det inte i närheten av dig, så kan du starta upp där du bor om du är intresserad! All info du behöver finns på hemsidan!
Jag hade i alla fall tänkt att vara värdinna för en Raw Food-middag!! Flera av mina vänner och bekanta är intresserade av att prova, så frågan är inte OM, utan NÄR!! Jag ska kolla i min almanacka...!! :D
Jag lär återkomma om detta så ni får höra hur det gått!

Anneli.

Inga kommentarer: