onsdag 21 november 2012

Det livsviktiga D-vitaminet

Hej alla!!
Just nu har jag väldigt begränsat med tid och energi och hinner inte blogga så mycket. Om du följer min "rosa" blogg; anneli-in-da-house (det här är ju min gröna blogg) så vet du redan att jag håller på att starta upp ett Socialt företag, och det tar all min energi!
Jag hade velat fortsätta med mina gröna juicer och smoothiesar, men just nu hinner och orkar jag inte - vilket är helt vansinnigt egentligen eftersom jag behöver all vital näring jag kan få just nu!! Men men...! Får jag lite energi till helgen så ska jag göra mycket juice på en gång och frysa in! Fryst juice är i alla fall bättre än ingen juice!

MEN! Nu var det inte det jag ville skriva om idag egentligen...! Nä, idag "snubblade" jag över en mycket informativ och intressant sida om D-vitamin som jag starkt rekommenderar att ni går in och kollar på! I förra blogginlägget skrev jag ju också om D-vitamin, men den sidan jag hittade idag var så väldigt bra så jag beslöt mig för att göra ännu ett blogginlägg i ämnet och lägga ut en länk här så ni kan läsa ännu mer om det livsviktiga D-vitaminet!
Klicka HÄR för att komma till Zarahs sida om D-vitamin!

Anneli.

2 kommentarer:

Anonym sa...

D-vitamin får man väl gratis när man är ute i solen?

Anneli Sjögren sa...

Javisst! Mitt på dagen på sommaren! Men oftast smörjer folk in sig i solkrämer som gör att de inte tar in de rätta strålarna i kroppen, eller så undviker de att vara ute i solen mitt på dagen och då får de inte tillräckligt ens mitt i sommaren!
D-vitamintillskott är ofarligt att ta som tillskott så jag ser ingen anledning för min egen del att chansa på att jag får tillräckligt utan ser till att jag får i mig D-vitamin varje dag från en liten kapsel!!