onsdag 7 november 2012

Kan rismjölk va nåt?

Idag har jag provat Rismjölk istället för vanlig mjölk i mitt té och även druckit lite rakt av i ett glas.
Problemet med rismjölk är att det är rätt mycket kolhydrater i det, trots att den här sorten är helt sockerfri.

Hmmm...!! Jag märker att efter mina dryga 3 år som vegetarisk LCHF:are har jag bytt ut fettskrämdheten mot att vara kolhydratskrämd... får nog ta och sluta med det..!! :P
Men jag VILL inte äta för mycket kolhydrater... åtminstone inte från spannmål och socker(innehållande livsmedel)...!

Ja, men smaken då?? Jo, den var riktigt god!! Det kändes lite blaskigt i téet, för jag är ju van vid Gammaldags mjölk med högt fettinehåll, och rismjölken var ju som lättmjölk, men sen drack jag lite rismjölk i ett glas och det var väldigt gott faktiskt! :D Så jag kommer nog att fortsätta med rismjölk! Synd bara att den är så himla dyr...! Men man kanske kan göra den själv!?! Jag ska undersöka saken!!
Återkommer om det vid ett senare tillfälle! :D

Anneli.

Inga kommentarer: