söndag 4 november 2012

Höj immunförsvaret!

Visste ni att immunförsvaret får sig en boost när man skrattar? De flesta har säkert hört att "ett gott skratt förlänger livet", men skratt gör mer än det har det visat sig! Den här bilden hittade jag på facebook:
Det är kanske konstigt att jag har kunnat bli överviktig och fått hjärtproblem så mycket som jag skrattar, men å andra sidan så har jag faktiskt ett helt fantastiskt immunförsvar som håller mig fri från infektioner och förkylningar nästan hela tiden!!
Jag tror på att man kan skratta sig frisk - eller att skratt åtminstone bidrar till att man håller sig friskare! Ingenting blir ju bättre av att man är stressad, ledsen, arg o s v - nä, det snarare dränerar en på energi så att man mår ännu sämre!

Vad gillar du att skratta åt?
Själv har jag ganska bred humor och blir glad av allt från Galenskaparna/After shave till Jim Carrey och "The vicar of Dibley" med skådespelaren Dawn French! :D

MER SKRATT ÅT FOLKET!!

Anneli.

Inga kommentarer: