torsdag 3 november 2016

Paket är det bästa jag vet!

Julen kom tidigt i år! :o) Eller... det känns lite så, för igår var jag iväg intill stan för att hämta ett paket jag beställt från GRÖN GÅVA! ( <- LÄNK)
Det är alltid lika roligt att få paket - även om man har beställt det själv. Speciellt när man har så dåligt minne som jag har... Det enda jag kom ihåg att jag beställt var epsomsaltet, resten var faktiskt en glad överraskning för mig! Nåt positivt ska man väl ha av utbrändheten!! ;o)
Det var första gången jag beställde från Grön Gåva. Jag skickade iväg beställningen nån gång mitt i natten mellan lördag och söndag, och redan i tisdags kunde jag hämta den om jag velat.

Jag tänkte att vi kunde ta en närmare titt på min beställning. Jag har delat upp grejerna i kategorier, och börjar med:
GODIS:
Till "vardags" äter jag bara mörk choklad, men jag måste erkänna att jag är riktigt svag för vit choklad också! Dock tycker jag ofta att det är för sött, men det kan vara gott ändå ibland. Nåt annat jag är svag för är smaken av ros, och de två chokladkakorna till vänster i bild är just vit choklad med ros!!! Men hur gott låter inte det?!?
I mitten ligger en 200-grammare vit blockchoklad som jag ska göra julgodis av, och längst till höger ligger nåt jag typ aldrig äter (läs: med väldigt få undantag): mjölkchoklad. Men just den här är med cappuccinosmak, och cappuccino är nåt annat jag är väldigt svag för..! :P
Högst upp till vänster i bild ligger en påse bananchips. Det är väl ingen så där jättefavorit, men kan vara gott som variation ibland när man är godissugen.

Nästa kategori är
TÈ OCH KAFFE:
Längst till vänster ser vi en burk Chai Latte. Chai Latte är nåt jag kan leva utan, men det kan vara gott nån gång ibland. Men jag köpte det mest för att Käre Sonen älskar det! Och den här sorten har lite bättre ingredienser mot konventionella, så det känns förstås mycket bättre att han dricker det. Det är dessutom ekologiskt (liksom allt det andra, utom epsomsaltet), vilket gör det till ett förstahandsval. Iallafall om det är gott..! Det får vi se när vi smakat det!
Sen har vi en av mina favoriter: Earl Grey-té! Den ser jag verkligen fram emot att få smaka och jämföra med de sorter jag redan har hemma (och som jag skrev lite om i förra blogginlägget).
Clippers "Organic White Tea with Vanilla" är en helt ny bekantskap för mig som också ska bli spännande att testa!
Längst till höger står en påse grönt kaffepulver. Grönt kaffe ska ju hjälpa till med förbränningen och hjälpa till vid viktnedgång, och om det funkar på mig får tiden utvisa. Jag provade att ha ½ tsk i en stor kopp vanligt kaffe idag, och man kan även blanda det i en smoothie eller liknande. Inget svårt att få i sig med andra ord!

Näst sista kategorin är
MAT:
Till vänster Grön ärtpasta och till höger Durramjöl. Båda glutenfria, ingen testad av mig. Än.

Sist men inte minst... men vad ska jag kalla kategorin? Går det under SKÖNHET eller KOSTTILLSKOTT tro..?
Epsomsalt. Eller Bittersalt som det kallas också. Ett salt man inte äter, utan badar i. Det är ett magnesiumsalt så det ska vara toppenbra att ta ett bad med epsomsalt innan man går och lägger sig, för magnesium hjälper till att slappna av i musklerna så man kan sova gott. HÄR kan du läsa mer om det.

Ja, det var min beställning från Grön Gåva. Jag återkommer med recensioner av téer, mat och choklad vartefter jag smakat dem! :o)

Anneli.

Inga kommentarer: