lördag 5 november 2016

Mitt nya vaniljté - en recension.

Här kommer första recensionen av en av alla de saker från min beställning från Grön Gåva som jag skrev om i förra blogginlägget. Det första jag testat av allt är detta:
Clipper Organic White Tea With Vanilla

Det första jag gjorde när jag klippt upp innerpåsen var att lukta på téet. Mmm... Det doftade gott! Sen la jag en tépåse i min lilla (ca 7 - 8 dl) kopp,
hällde på kokhett vatten och lät téet dra ganska mycket längre än de rekommenderade 1 - 3 minuterna. Min kopp rymmer ju liiite mer än "normal" tékopp och jag gillar ganska starkt té...

Smaken var bra. Jag gillar ju vanilj, och just vaniljsmaken var samma som i mitt favvo-té från samma märke; Assam med vanilj. Men eftersom Assam är ett svart té och detta ett vitt så blev smakupplevelsen en annan - inte lika "rikt" eller hur jag nu ska förklara det. 
Jag kommer gärna att dricka det här téet igen, men det kommer förmodligen aldrig tillhöra mina absoluta favoriter. Svart té är ju trots allt det jag går igång på. :o)

Anneli.

Inga kommentarer: