måndag 4 augusti 2014

Senaste nytt om Fusion Juicern

Här kommer en ny uppdatering på Fusion Juicern:
Igår gjorde jag en kanna (en dryg liter) färskpressad juice igen. Och jag använde faktiskt BÅDA min juicrar: i min "gamla", horisontala juicer juicade jag sallad, lite gurka och några morötter (2 gånger för att få ut mesta möjliga) och i min nya Fusion Juicer juicade jag resten, d v s: mer gurka och morötter, rödbetor, citron, äpplen, potatis och ingefära, och sen blandade jag ihop de båda juicerna innan jag drack.
MEN: för att testa hur effektiv Fusion Juicern faktiskt är (nu när jag juicat efter konstens alla regler) så körde jag igenom resterna från det jag juicat i min Fusion Juicer i min horisontala juicer. Det blev mer juice än vad jag hade hoppats/trott! :-/
Nästan lika mycket som finns i uppsamlingskärlet på denna bild:
Bilden här ovan tog jag i förrgår och den innehåller ganska precis 1 centimeter mer juice än jag fick ut igår. Jag har inte mätt med ett decilitermått - så himla noggrant är det inte - jag ville mest kolla om det var värt att juica om massan från det som gått genom min Fusion Juicer, och det tycker jag nog nästan att det är...! Det blev mer juice än vad jag hade hoppats av den redan juicade frukt- och grönsaktsmassan...!

När man juicar om massan så blir den juicen lite tjockare vilket innebär att det kommit med mer fibrer, vilket jag ser som positivt, så jag kommer nog fortsätta med "dubbeljuicningen"... kanske.... det blir ju lite mer disk... fast å andra sidan är det väldigt lättdiskat... Ja, vi får se hur det går och hur jag gör! Nu vet ni iallafall lite mer om Fusion Juicern! :D

Anneli.

Inga kommentarer: