lördag 2 augusti 2014

En första recension av Fusion Juicer

Idag har jag gjort juice i min sprillans nya Fusion Juicer! :D
Min vana trogen gjorde jag i ordning en rejäl omgång - ska man testa nånting nytt så ska man göra det ordentligt!
Jag kommer knappt ihåg vad jag hade i... men jag ska försöka minnas... Få se här nu... Morötter, rödbetor, selleri, potatis, ingefära, äpplen, citron, gurka, romansallad, ananas och grapefrukt! Jag tror att jag fick med allt..!
När allting var juicat var hela kannan full, d v s: det blev 1½ liter färdig juice:
Eller... det är faktiskt en sanning med modifikation...
Bara för att kolla hur mycket juice det var kvar i frukt- och grönsaksmassan efter juiceningen så körde jag det genom min första juicer:
(Det här är min första juicer)
Och så här mycket mer fick jag ut:
Men.... även det kan vara en sanning med modifikation, för när jag juicade i min Fusion Juicer så proppade jag i alldeles för mycket av salladen på en gång; det blev nästan stopp i maskinen och jag tror att det gjorde så att det "satte igen" på nåt vis så att resten inte blev effektivt juicat. Men jag ska fortsätta att testa hur Fusion Juicern funkar och hur man kan juica på bästa sätt i den och återkommer med ytterligare en recension lite längre fram! Men från vad jag hört är Horisontala juicers - som min första juicer - bättre på att juica bladgrönsaker än råsaftcentrifuger, och det märktes i resterna för där låg relativt stora salladsbitar! Men som sagt; jag återkommer när jag har hunnit testa fler gånger!

Och bara för att vara tydlig: Juicen som jag fick ut när jag juicade frukt- och grönsaksmassan var ganska tjock - som lite utspätt äppelmos ungefär, så det var nog rätt mycket fibrer som kom med! Det är säkert jättenyttigt, men det var inte riktigt lika gott!

Anneli.

Inga kommentarer: