tisdag 5 augusti 2014

Maten ska vara din medicin...

Och nu över till något helt annat!
Jag har ju skrivit en hel del om färskpressad juice och juicers här på sistone, men idag byter jag ämne! Visserligen ska detta blogginlägg också handla om hälsa - men Hallå!! Det är ju precis vad den här bloggen handlar om! *Blink blink*
Så idag tänkte jag skriva lite om sköldkörteln och problem med den!

På bloggen "Från utbrändhet till livslust" läste jag ett så intressant blogginlägg om att sköldkörtelproblem hänger ihop med näringsbrist - även om vanliga doktorer sällan fattar att så är fallet...! :-( I det blogginlägget fanns också en video i ämnet som jag tänkte att jag ville posta även här!
Den är inte så lång, och väl värd att lyssna på! Dr Osbourne förklarar väldigt pedagogiskt och bra - så till och med en doktor borde förstå!! ;-)
Ja... det kanske var lite elakt sagt, men jag har faktiskt tappat förtroendet för de flesta doktorer efter alla turer med den svenska SJUKvården! :´(

Även jag har problem med sköldkörteln; för några år sen (minns inte hur många... 5 - 6 år sen kanske...) blev jag diagnosticerad med knölstruma. <- Länk. Tack och lov! finns inga mediciner mot knölstruma! Levaxin till exempel har ingen effekt.

Jag menar verkligen Tack och lov, för det finns inga mediciner som botar - bara som behandlar symptomen och sån medicin vill jag inte ha! Jag hade snarare tänkt att bli FRISK även från struman! Jag vet inte exakt hur det ska gå till, men vänder mig till "Alternativvården" där jag hoppas och tror att hjälp finns. Har jag kunnat bota mig från hjärtfelet jag hade så ska jag väl fixa struman också!
Jag är vid gott hopp som ni märker!! :P

Jag har ju redan påbörjat min resa mot en frisk sköldkörtel och bättre hälsa, och den 28 juni skrev jag om det här på bloggen. Klicka HÄR för att komma dit. Nu ska jag bara hitta tid och pengar för att fortsätta...!
På youtube finns hur mycket som helst att se och lyssna på om bl a sköldkörtelproblem och jag hittade bl a den här korta men informativa videon apropå att läka sköldkörteln:
Det mesta av det han säger på videon stämmer in på mig, förutom:
1. Jag fryser inte så jag behöver sockor på fötterna för att kunna sova (mer än ibland på vintern).
2. Jag är inte deprimerad eller apatisk.
Men annars var det klockrent jag...  :-/

Jag satt uppe halva natten på youtube för det finns såå himla många bra videor i ämnet, så är du intresserad och/eller har problem med sköldkörteln: gå ut på youtube och botanisera! Det jag postat här ovan är bara ett smakprov!

Till sist vill jag bara säga: Låt inte SJUKvården ha makten över din hälsa! Sjukvården är duktiga på SJUKvård, men skitdåliga på hälsa! Sad but true! :-(

Anneli.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Åh andra sidan kan obehandlad giftstruma vara dödlig

Anneli Sjögren sa...

Ja, behandlas ska det naturligtvis! Frågan är bara med vad och hur...!
Men jag kan alldeles för lite om giftstruma för att kunna uttala mig i saken! Jag har bara en stark tro på att allt går att läka under rätt förutsättningar!

Lotta sa...

Jag tror också att allting går att bli frisk ifrån om man bara ger kroppen allt den behöver!
Tack för ett intressant blogginlägg!

Anneli Sjögren sa...

Tack för din kommentar Lotta!
Ja, rätt näring och en positiv attityd kan ta en tillbaka till hälsa igen - det är jag övertygad om!