söndag 3 december 2023

1:a advent 2023

Så är det då redan 1:a advent! Jag svär på att tiden går fortare nuförtiden! "Nyss" var det ju sommar - en regnig sommar - men ändå! Vad hände? Ja, som du märker så hänger jag inte med... 

1:a advent i det Sjögrenska huset skulle vara som vilken dag som helst om Käre Maken fick bestämma. Men det får han inte! Liiite juligt kan man väl få ha det även om vårt hus fortfarande är otroligt stökigt efter köksrenoveringen. I två dagar har vi försökt lokalisera alla våra julattiraljer men utan framgång! Vi tycker att vi letat i varenda kartong men uppenbarligen inte eftersom vi inte har hittat rätt låda! Vad göra? Jo, jag knallade helt enkelt ut till Da House och hämtade min pappas adventsljusstake! 

När jag ändå var ut dit så passade jag på att fota sovrumsfönstret utifrån. Jag var nämligen ut dit även igår och gjorde lite juligt men 2 adventsstjärnor - en i köket och en i sovrummet och en 7-armad elljusstake, också den i sovrummet. 
Mina orkidéer fick maka på sig lite så allt fick plats! Och nej! Blommorna är fejk men den mittersta orkidén har faktiskt knoppar så den kommer snart att blomma! 

Nu önskar jag dig en riktigt fin 1:a advent! Själv ska jag iväg på barnkalas; mitt yngsta bonus-barnbarn fyller 3 år idag! 

Anneli.

Inga kommentarer: