lördag 23 december 2023

God Jul 2023

Om knappt 2 timmar är det julafton (när jag skriver det här)!
Idag har jag (med lite hjälp av Käre Maken) förberett maten till imorgon då Kära Svärmor kommer hit och firar jul med Käre Maken och mig.
Vi har gjort egen vegokorv och potatisgratäng, jag har ansat brysselkål, kokat risgrynsgröt och gjort såsen till salladen "grön sallad med röd sås" - en sallad som min pappa brukade göra till julbordet på Hälsohemmet Tallmogården när han jobbade som kock där! Nu är jag helt slut men som belöning för att jag har varit så duktig har jag ätit lite av julgodiset jag gjorde i torsdags! 😋

Jag har också tänt det 4:de adventsljuset idag men bara länge nog för att hinna ta ett kort för att lägga ut här på bloggen för imorgon har jag inte tid att blogga så det är nu eller aldrig!
Så här kommer det fotot: 

Och med detta önskar jag er alla en Riktigt God Jul! 🎄🎅🌟

Anneli.

2 kommentarer:

tantista sa...

God Jul, Arch! 🤗❤️

Anneli Sjögren sa...

God fortsättning Arch! ♥