söndag 26 november 2023

Loppis i Logen

Igår var Käre Maken och jag med på Loppis i Logen här i byn! Det var ett tag sen jag var med på loppis och hade lite glömt hur jobbigt det är... men kul! 

I flera veckor har vi tänkt på vad vi skulle kunna sälja på Loppis och så smått börjat ta fram lite grejer men 2 dagar innan satte vi verkligen fart! Det tvättades och torktumlades gosedjur - kvar sen barnen var små och som de inte vill ha men som fortfarande är fina, skåp och lådor letades igenom och högar med grejer tornade upp sig i vardagsrummet, prissattes och packades in i lådor. Gamla DVD-filmer gicks igenom och sorterades i två högar: säljas och ha kvar. 
I fredags eftermiddag körde vi allting till Logen och gjorde iordning vårt bord och så här såg det ut: 

Vi hade så mycket saker att vi fick låna pianot och lite golvyta för att få plats med allt!

Så igår mellan kl 11.00 - 15.00 var loppiset öppet och vi satt där och hoppades på mycket folk och kommers. Fast det var väl lite si och så med det tyvärr... Första timmen var det rätt mycket folk men sen tunnades det ut och sista timmen var det inte en kotte där förutom vi som hade bord på loppisen. Käre Maken och jag sålde iallafall några grejer och fick ihop 390 kr! 

Jag var helt slut när vi kom hem, trots att Käre Maken gjorde allt tungt lyftande och bärande. Jag satt och halvslumrade lite framför TV:n efter middagen men piggnade till lite när programmet jag "tittade" på slutade och satt vid datorn en stund också. "Redan" straxt efter kl 02.00 kom jag i säng (det är tyvärr tidigt för mig...) och sen sov jag i 10 timmar!! Men även efter 10 timmars sömn tog det en halvtimme innan jag orkade gå upp! Heeelt slut med andra ord! Det är tur man inte är med på Loppis så ofta! (Fast jag tycker att det är jättekul!)

Det som är kvar av denna dag kommer att spenderas här vid datorn och så blir det kanske lite TV senare i kväll. Det är vad min energi räcker till efter gårdagen! Jag ska kolla i frysen om det finns nåt att bara värma för matlagning känns knappt görbart idag... 

Om en vecka är det 1:a advent(!) och vi får se vad min energi räcker till vad gäller städning och pyntning. Jag gör mig inga större förhoppningar men nåt ska jag väl orka göra. Mitt eget minimikrav är att få upp några stjärnor i fönstren och ta fram och sätta ljus i adventsljus-staken. Vi får väl se hur det går med det! Time will tell! Det blir väl som vanligt Käre Maken som gör det mesta! Det är en himla tur jag har honom! ♥

Anneli.

Inga kommentarer: