tisdag 22 december 2020

Min nya hälso"resa" del 15

Alltså... Jag börjar nästan tappa räkningen på hur många gånger jag varit på behandling hos Jennifer på Juicy Healing... Men sen sist jag skrev om det så har jag väl varit där... två gånger...? Jo! I fredags och igår! 
I fredags fick jag en drygt 90-minuters lymfmassage och igår en behandling med cavitation/radiofrekvensmaskinen. 

Jennifer och jag har en plan! Den ser ut som följer: 
Vi har tagit ju upp lymfmassagen igen och eftersom det är en fördel att göra den i ca 3 - 5 veckor i sträck, en gång i veckan så är det just det vi har påbörjat nu. Men vi har också sagt att jag ska få två behandlingar i veckan vilket innebär att varannan gång blir det lymfmassage och varannan gång cavitation/radiofrekvens. Nästa gång vi kommer att ses är faktiskt på söndag efter jul och då blir det lymfmassage igen. 

Hur gick det då med att pinka i en burk och studera hur det såg ut? 
Jo, tackar som frågar! Själva utförandet gick ju bra 😉 men resultatet visade att mina njurar inte riktigt funkar som de ska! Inte ett enda "grummel" eller "moln" sågs till! 😢 Jag hade kunnat lura vemsomhelst att det var äppeljuice i den där burken! Så nu blir det till att jobba på njurarna så de kommer igång och börjar fungera bättre!
Jennifer gör förstås så gott hon kan med det hon gör och jag har köpt ett njurté som jag hoppas ska kunna hjälpa till - åtminstone lite grann! 

Sen försöker jag även att dra ner på min saltkonsumtion. Inte för att jag använder så himla mycket salt och det salt jag använder är alltid oraffinerat havssalt som sägs vara bättre för njurarna jämfört med andra salter, men det skadar ju inte att dra ner på det ändå! 
Men Jennifer är optimistisk och säger att vi kommer få ordning på mig så småningom så jag litar på henne! Så; håll i och håll ut! 😊 Och snart är det julafton... 🎅🎄💝

Och apropå julafton... Här blir varken julgodis eller pepparkakor gjorda! Jag har ingen energi till det i år! 😩 Men jag har lyckats införskaffa några julklappar till Käre Sonen och faktiskt en till Käre Maken som annars är supersvår att köpa presenter till, så de ska bara slås in i paket! Men det ska jag göra när de har gått och lagt sig! 😏

Nu är det snart middagsdags i det Sjögrenska residenset och du vet ju vad det innebär: här kan jag inte sitta längre! Och SVISCH så var hon borta! 😄

Anneli.

Inga kommentarer: