tisdag 15 december 2020

Min nya hälso"resa" del 14 + pinka i en burk(!) + stickning

Sen förra uppdateringen om min nya hälso"resa" har jag varit hos Jennifer på Juicy Healing två gånger; i fredags och igår. Båda gångerna behandlade hon mig med Cavitation/Radiofrekvens-apparaten.
I fredags fick vänstra skinkhalvan, benet och foten sig en rejäl "omgång" och igår var det höger sidas tur. Fast Jennifer börjar alltid med en stunds behandling på nedre delen av ryggen, d v s över njurarna och runt där. 

Men shitt påmfritt 😉 vilken skillnad det blir efter behandlingarna! Fötterna är markant mindre svullna och gör lite mindre ont och det benet som blivit behandlat känns lättare än det andra! Och som vanligt blir jag mjukare i kroppen där jag fått behandling och det håller delvis i sig från behandlingstillfälle till behandlingstillfälle så att jag sakta men säkert faktiskt blir bättre! Men min kropp är lite bråkig och obstinat... den vill/vågar inte riktigt släppa taget om allt fett, vätskeansamlingar och stagnationer... Men Jennifer säger att hon är envisare än min kropp vilket är en himla tur! 😂 Så det finns hopp om "Beach 2021"! 😎

En annan sak som verkar lovande för "Beach 2021" är att mina celluliter har minskat en hel del! Alltså... min lår var som en puckelpist i miniatyr innan jag började hos Jennifer och nu är det möjligtvis en puckelpist för barn kvar! Gissa om det känns bra?!? (Det gör det kan jag avslöja från säker källa!)

Vikten händer dock just ingenting med vilket jag tyckte var lite konstigt... Men Jennifer förklarade att när stagnationer löses upp och fettceller går sönder under behandlingen så frigörs ju massa gifter som legat begravda där och dessa hamnar i lymfbanorna, och för att kroppen ska kunna hantera det så spär den ut lymfan med vätska och då är det många som tillfälligt t o m går upp i vikt! Men det är alltså bara "vätskevikt"! Det kan ta flera månader innan kroppen fått ut gifterna och under den tiden kan det ju verka som att vikten står still eller att man till och med håller på att gå upp i vikt! 
Med den insikten känns det helt plötsligt riktigt bra att min vikt står still! 😏

För att kroppen ska kunna göra sig av med slaggprodukter och gifter så måste njurarna funka. Det är därför Jennifer brukar börja behandlingarna med att behandla nedre delen av ryggen. Men för att ta reda på om njurarna verkligen funkar tillfredsställande så berättade Jennifer ett knep! Kan du gissa vad? Ledtråden finns i titeln till detta blogginlägg...
Jag ska pinka i en glasburk! 😱 Och som det inte var nog så ska jag sedan studera det och titta hur det ser ut! Så här förklarade Jennifer: Om urinen är helt klar som filtrerad äppeljuice - då är det dåligt ställt med njurarnas funktion! Det man vill se är att urinen är grumlig/"molnig" för det visar att njurarna har filtrerat ut gifter och slaggämnen.
Men för att kunna få bästa förutsättningarna för att avgöra hur väl njurarna funkar så ska man ha "torrfastat" i 12 timmar innan. Jag får alltså varken ha ätit eller druckit nåt på 12 timmar innan jag ska pinka i den däringa burken! Hualigen... Hur ska det här gå..? Jag som alltid brukar vara så hungrig innan jag går och lägger mig... Nu får jag inte äta min "god-natt-banan" eller ens dricka lite vatten! 😟 Men som tur är behöver jag inte göra det här varje dag! 2 dagar i veckan ett par veckor fram i tid räcker nog. Och kanske nån gång då och då sen efter det.
Ja ja... Det är väl bara att göra då! 

Och nu över till något helt annat nämligen min stickning! Sen jag tog hem den från Logen där vi hade vårt Hantverk- och Återbrukscafé innan nya direktiv om Corona kom så har det inte blivit många varv stickade. Kanske sisådär en 7 - 8 varv skulle jag gissa. Hemma är det så mycket annat att göra och jag liksom glömmer bort att jag faktiskt kan sätta mig en stund och sticka... Men så här långt har jag kommit med sjalen nu: 

Som du ser är det inte mycket kvar av garnet så endera dagen får jag ta mig till Logen och leta bland garnerna där för att se om jag kan hitta ett likadant garn som det jag har nu. Jag har för mig att jag såg ett nystan till av samma. Annars får jag ta det garnet som är typ likadant men ser aaaningens tjockare ut. Det ordnar sig nog! 😊

Anneli.

Inga kommentarer: