söndag 13 december 2020

3:dje advent och Lucia

En riktigt fin 3:dje advent och Lucia önskar jag dig idag! 

Som den skarpögde ser så har det tillkommit ytterligare julpynt kring adventsljusstaken; en Lucia och två tärnor! Lucian har min äldsta dotter gjort när hon gick på lekis (som det hette på den tiden) och de två tärnorna fick jag av min mamma för många år sen. De två små tomtarna som står snett framför tärnorna gjorde min äldsta dotter när hon var 4 år och tomtarna i mitten har min äldste son gjort när han var 5 år. Det är så roligt att ha kvar grejer från när barnen var små och även om de blivit lite tilltufsade med åren så tycker jag så mycket om dem! ♥ 

Den här julen kommer vi inte att kunna träffas som vi brukar, men Kära Svärmor kommer iallafall hit och så ska vi videochatta med de 4 av barnen som bor i Stockholm och på så sätt får vi fira jul allihopa i år. Det känns fruktansvärt konstigt och tråkigt, men vad ska man göra? Det är ju bättre än ingenting! Heja tekniken! 😌

Anneli.

Inga kommentarer: