måndag 18 juni 2018

Nu gör jag det igen!

Hallå alla bloggläsare! Nu var det ett tag sen jag skrev, men det beror bland annat på att jag har haft bråda dagar med att fixa en släktträff och fest för Käre Sonen som tog studenten i fredags!
Det blev mycket lyckat, men tog fullständigt musten ur mig! Alla förberedelser och att laga mat och efterrätt till 20 pers tog nästan mer energi än jag egentligen hade... Jag gick på ren vilja till slut! Men som tur var fick jag massor av hjälp under och efter festen, annars vet jag inte hur det hade gått!
I helgen har jag inte orkat göra nånting annat än vila mina stackars onda fötter och försökt samla ny energi så nu är jag relativt återställd igen!

Men vad är det jag gör igen som titeln till detta blogginlägg antyder?
Jo ser ni; jag ska fasta - som jag gjorde förra sommaren! 30 dagar fastade jag då, och 30 dagar tänkte jag fasta även denna gång! 😱 Wish me luck! 😛

Idag är första dagen och hittills känns det bara bra! Jag började min morgon som jag brukar; med ca 7 dl vatten med färskpressad citron, färsk, riven ingefära och honung. Det dricker jag varje morgon direkt efter att jag vaknat. (Jag gör i ordning det precis innan jag ska gå och lägga mig och häller det i en flaska så det är färdig att drickas när jag vaknat.) När jag lite senare kom ner till köket plockade jag fram grönsaker och frukt som jag skulle göra juice på.
Min Wilfa slow juicer.

Jag började med att juica bladselleri och drack upp den juicen på en gång. Enligt Medical Medium är det superbra för att återställa syrorna i magsäcken så att matsmältningen fungerar optimalt. OBS! Ska drickas på fastande mage och "straight", d v s utan nåt annat i juicen!
Sen sköljde och ansade jag resten av det jag tänkte juica idag: gurka, äpplen, morötter, citron, ingefära, sparris och bladspenat. Det blev 8 dl helt Ok juice! Jag drack knappt hälften och hällde resten i en flaska som jag ställde in i kylen. Men jag ska snart gå ut och hämta mer känner jag! Just nu sitter jag och smuttar på örtté, men det är det ju inte så mycket näring i...

Precis som förra sommaren så kommer jag att "fusk-fasta", d v s jag kommer att äta lite bär och lite melon utöver vatten, juicer och örttéer. Nytt för i år är att jag kommer att göra Medical Mediums Heavy Metal Detox Smoothie, fast jag har inte bestämt mig än om jag ska inkludera banan... Det känns lite för mycket mat nu när jag fastar... Vi får se hur jag gör, men idag har jag inga bananer hemma så jag ska testa att göra den utan och sen bestämmer jag mig för hur jag ska göra.

Jag ska försöka skriva här lite då och då och uppdatera er på hur det går! Så välkomna tillbaka en annan dag, för nu ska jag gå ut i köket och hämta och dricka lite näringsrik juice! Over and out!

Anneli.

Inga kommentarer: