söndag 24 juni 2018

Än går det ingen nöd på mig!

Idag är dag 7 av min juicefasta och som rubriken avslöjar så går det ingen nöd på mig!
Jag saknar inte att äta - fast jag måste erkänna att all mat som Käre Maken lagar doftar otroligt gott! Men jag är inte frestad att smaka! (Envis är mitt mellannamn! 😛 Har jag bestämt mig så har jag!)

Vad jag däremot är, är frusen! Väldigt frusen! Och det har jag varit sen dag 1 av fastan faktiskt! Jag sitter med kofta och filt runt mig och ändå känner jag mig kall! Men det är helt normalt när man fastar så det är bara att leva med! Synd att det varma majvädret inte höll i sig... mellan regnskurarna iallafall!

Jag har sen många år tillbaka försökt att hålla koll på åt vilket håll vikten går genom att väga mig en gång i veckan - oftast på söndagar. Idag är söndag! Det var riktigt roligt att ställa sig på vågen denna gång! Efter en veckas fasta har jag gått ner 3,5 kilo! Nu fastar jag inte för att i första hand gå ner i vikt utan för att ge min kropp bättre förutsättningar att läka, men never the less så kändes det bra att (äntligen) få se lite "snällare" siffror på vågen. (Men jag är inte så inbilsk så jag tror att det är 3,5 kg fett som försvunnit! Det är nog mest vätska och lite muskler... Men liiite fett måste det ju ändå vara! 😜 )
Bild ärligen snodd på internet nånstans.

Nu väntar jag bara på att bli piggare. Det är mer eller mindre allmänt känt att efter en tids fasta så blir man jättepigg! Men än så länge är jag lika trött som vanligt... 😴 Men jag håller i och håller ut! Den som väntar på nåt gott väntar aldrig (alltid?) för länge!

Anneli.

Inga kommentarer: