onsdag 5 juli 2023

Jag brukar inte ljuga men...

Jag har haft min kära tvillingsyster Rosali här hos mig i några dagar men idag åkte hon vidare. Hon ska nämligen sjunga med sitt gamla band Pralin i Hörkens kyrka utanför Grängesberg imorgon och jag ska åka dit och lyssna på dem tillsammans med en kompis. 😊 Jag ska försöka komma ihåg att ta några foton som jag kan visa här på bloggen!

Iallafall... Ljuga var det ju... Jag är riktigt dålig på det men ibland... ibland har det sin plats! 😛 Som den här gången: jag ville överraska Rosali med att vi skulle på målarcirkeln som igår för jag trodde att hon skulle bli jätteglad och vilja göra en Fluid Art-tavla eller två hon med. För att få med henne till Logen så ljög jag och sa att jag skulle åka dit för att vara med och planera ett Loppis och att om hon ville så kunde hon följa med och passa på att titta på mina tavlor som jag gjort under våren och sommaren. "Ta med dig stickningen så kan du sticka om du får tråkigt" sa jag för jag tänkte att annars kanske hon inte ville följa med och kanske tycka att hon lika bra kunde stanna här hemma och sticka, för mina tavlor hade hon ju redan sett foton av här på bloggen. Men det gick som smort; hon följde intet ont anande med! 😁

Väl i Logen bad jag så mycket om ursäkt för att jag ljugit och förklarade varför. Men döm om min förvåning när hon inte hade den minsta lust att göra Fluid Art-tavlor utan hellre satt och stickade medan jag kladdade med färg! 😲 Så där satt hon med sin stickning men såg som tur var ut att trivas bra med det! 

Att hon fick kaffe med dopp tillsammans med de andra gjorde säkert inte saken sämre! 😋

Själv gjorde jag bara en enda liten tavla - som jag dessutom glömde bort att ta kort på men jag gör det nästa gång jag kommer till Logen och sen visar jag den för dig på en blogg nära dig! 😌

Till nästa gång; njut av solstunderna och tacka regnet för att det vattnar våra grödor så att vi får mat!

Anneli.

10 kommentarer:

tantista sa...

Det var bra ljuget, men mot sticksuget står sig det mesta slätt, ju! Det är mången stickare som tänker ha orden BARA ETT VARV TILL på sin gravsten. 😄 Kul att se Rosali! Vad stickar hon på?

Anneli Sjögren sa...

:D "Bara ett varv till"! Hahahahaha! Det skulle verkligen passa på Rosalis gravsten!! :o)
Hon stickar en typ lusekofta!
Förresten: på min gravsten vill jag att det ska stå: "To be continued..." eller på svenska: "Fortsättning följer..."! :P

Anonym sa...

Folk som luras i ett spännande och gott syfte är super duper och människor som vet vad dom vill och håller sig till det är också super duper så summa summarum... Ni är SUPERDUPER! 💖

Anneli Sjögren sa...

Tack så mycket Anonym!! Det gläder mig att höra! :o)

tantista sa...

Den var också bra! Bättre än The End!😐 Ja nu ser jag att Rosali har flera olika färger igång. Hälsa henne att hon borde gå med i Ravelry och lägga upp foton på sådant hon stickat!

Anneli Sjögren sa...

Tackar, tackar! :o)
Jag kan hälsa Rosali och tipsa om Ravelry men jag tvivlar på att hon orkar lägga upp bilder och sånt... Men det får hon förstås bestämma själv!

tantista sa...

👍🏼👍🏼👍🏼

tantista sa...

Känner att jag borde definiera Ravelry lite bättre, för den händelse någon annan stickintresserad läser dessa kommentarer. Visst lägger man upp foton på sina projekt, just som jag sa, men det är mycket mer än så. Man skapar en sida för varje projekt = varje plagg, eller vad det nu är, Sedan har man möjlighet att fylla i vilken tjocklek man använde på stickorna/virknålen, vilket garn, hur många nystan av det garnet, om man har gjort några ändringar jämfört med originalmönstret, osv. På så vis kan man återvända till sina egna gamla anteckningar om man vill göra om samma sak en gång till. Och man hjälper andra ravelers som också funderar på att sticka/virka samma sak. Dom kan titta på ens projekt och se att "aha, om jag använder det där garnet så blir det såhär!"

Sedan finns det även ett forum där man kan ställa frågor och få svar av andra medlemmar.

Och mycket, mycket mer!

Anneli Sjögren sa...

Tack för klargörandet tantista! Kan också tillägga att språket som används på Ravelry är engelska.

tantista sa...

👍🏼👍🏼👍🏼