måndag 10 juli 2023

En liten förhandsvisning

I förra blogginlägget berättade jag ju att min tvillingsyrra Rosali skulle sjunga med sitt gamla band Pralin i Hörkens kyrka utanför Grängesberg. Och det gjorde hon! ♥
Jag åkte dit för att lyssna på dem tillsammans med en kompis och det är jag glad att jag gjorde! Alltså; Rosali sjunger som en ängel!!! 👼 Hon har så himla vacker röst! Ja, alla i bandet är bra men... jag är ju lite jävig... 😉

Jag filmade 4 videor när hon sjöng men jag har inte hunnit ladda upp dem på youtube än (och utan att de finns på youtube kan jag inte ladda upp dem här på bloggen) så tills jag gjort det får du se det här fotot som en förhandsvisning: 

Från vänster: Ninni Lorenzotti, sång, Rosali Henriksson, sång och rytminstrument, Jorma Kallela, bas (bakom Rosali), Per Andersson, sång och gitarr och Gammals Mats Dahlström, sång och piano.

Musikgruppen Pralin lades ner för 10 år sen men återuppstod "for one night and one night only" just för detta evenemang! 😊 Och vilka applåder de fick! Nästan så att taket lyftes! Kyrkan var näst intill fullsatt - ungefär 200 - 250 personer var där gissningsvis och stämningen var på topp! 

Jag ska försöka skärpa mig och ladda upp videorna på youtube så fort jag orkar/tar mig tid och när jag gjort det så kan du vara säker på att du kan se dem/lyssna på dem på en blogg nära dig! 😄

På återseende!

Anneli.

Inga kommentarer: