måndag 7 september 2020

Trött! Men inte på att göra Fluid art-tavlor!

Som titeln redan avslöjat så är jag trött. Väldigt trött! Inte sån där trötthet som avhjälps med en god natts sömn utan det här är... vad ska jag kalla det..? "Utbrändhetströtthet" kanske, för det är precis vad det är!

Det här med att vara utbränd kan vara väldigt svårt att förklara; ja, det kan till och med vara svårt att förstå även för mig själv! I perioder kan jag känna mig ganska mycket som "mig själv", d.v.s. som jag var innan jag smackade in i väggen, men det behövs inte mycket för att jag ska "tippa över kanten" och falla tillbaka till en mer akut fas av utbrändhet. Och det är precis vad som hänt. Vad som gjort det är svårt att säga... Jag tror det är flera saker. Det har ju varit en del jobb med att flytta hit alla målarsaker från Kattas lokal och att göra i ordning ute i Da House... Och något så simpelt som att baka svärmors födelsedagstårta förra veckan och bjuda hit henne på fika tar ganska mycket energi av mig... Så även om det är roliga saker så kan det bli för mycket för mig. Suck... 😩

Även att hålla på med Fluid art tar mycket energi av mig, men som tur är så får jag massa energi av det också! Och trots att jag var trött redan när jag vaknade och under dagen fick mer och mer ont i mina fötter så är det ju sååå himla roligt med Fluid art! Att jag dessutom blev jag så nöjd och glad när jag tittade på mina nya tavlor gjorde ju inte saken sämre! 😌
Jag hade lyckats blanda till en superläcker turkos färg som jag var sååå nöjd med och jag använde den i varierande grad i alla de 5 tavlor jag gjorde! Nån som vill se? Ok! Men först vill jag bara berätta att Katta, Carina och en ny kompis som heter Jennifer också var i Da House och målade med mig! Fast Jennifer satt och färglade bilder i en vuxenmålarbok (som ju jag gjorde också en period) men vi ska nog övertala henne att testa Fluid art också nån gång! 😛

Men tavlorna var det! Ja men då kommer de väl här nu då! Jag börjar med mina eftersom det är dem jag skrivit om!

Den första jag gjorde var en ganska stor tavla på 40 X 40 cm och den blev så här:

Här kan man snacka om färgklick! 

Nästa tavla jag gjorde är nog den jag är mest nöjd med tror jag... 
Med sina 20 X 20 cm är den inte lika stor som första tavlan, men jag bara älskar de olika turkosa nyanserna på den!

Sen gjorde jag den här som jag har för mig är 21 X 30 cm:
Här blev den lila färgen mer framträdande vilket jag tycker var snyggt till det turkosa!

Den fjärde tavlan jag gjorde tror jag är ca 24 X 30 cm och den blev blev så här:

Sista tavlan är en sån där liten en på 12 X 18 cm. Jag använde samma färger men i lite annan kombination. Den lilla mängd lila jag använde hamnade visst under de andra färgerna, men den blev fin ändå! Så här blev den:
Det var mina tavlor det! Här kommer Carinas och Kattas. Jag är inte helt säker på vem som gjorde vilken men jag tror att den längst ner till vänster är Carinas och de andra två är Kattas.

Den sista tavlan är iallafall Kattas! Och den blev sååå snygg tycker jag! (Fotot gör den inte riktigt rättvisa!)
Jaha, det här var gårdagens alla tavlor! Vad tycker du? Fick du nån favorit?

Nu ska jag vila resten av kvällen för mina fötter värker fortfarande efter allt gående och stående igår! 😢 Men det ska väl bli bättre vad det lider! På onsdag hoppas jag vara återställd för vi funderar på att måla lite mer då Katta och jag och ev. några andra. Vi får se hur det blir!

Men nu blir det seriöst soffhäng för min del!

Anneli.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Underbara tavlor!
/Joanna

Anneli Sjögren sa...

Tack så mycket Joanna! :o)