måndag 21 september 2020

9 halvtorra tavlor

Är det nån som blir förvånad om jag säger att här kommer ett nytt blogginlägg innehållande Fluid art-tavlor? Nä, skulle inte tro det... 😉

Egentligen var det ju tänkt att det här skulle vara en hälsoblogg - och visst: man kan argumentera att skapande med Fluid art inte bara är bra för själen utan även för utövarens mentala och fysiska hälsa genom att det minskar stress vilket i sin tur hjälper knoppen och kroppen att läka. Och jag kommer faktiskt att skriva lite mer om hälsa snart, men inte idag! Nä, idag kommer blogginlägget att handla om de 9, i skrivande stund halvtorra tavlor, som Katta, Helene och jag gjorde igår!

Och utan att tjafsa nåt mer om det går jag rakt på sak och visar dig tavlorna! Jag börjar med Kattas:

Katta gjorde tre tavlor denna gång och den här ovan är en av dem. Som ni kan se så har hon inte bara hällt på färgerna på den - även om det var så hon gjorde bakgrunden. 

Sen gjorde hon den här:

och den här:

Helene gjorde också tre tavlor och här kommer den första:
och den andra: 
och den tredje:

Vad gjorde jag då? Jo, jag målade över två gamla tavlor som jag inte var nöjd med och så försökte jag "pimpa" den jag gjorde förra gången som jag tyckte blev för mörk, så jag börjar med att visa den:
Den blev inte ett dugg bättre, bara plottrig och konstig! Jag kommer med största sannolikhet att måla över den också!

Sen den första jag målade över:
Jag tror att den här kommer att bli alldeles för black när den torkat så jag skulle inte bli förvånad om jag tvättar av färgen och målar över den igen!

Den sista tavlan från igår tänkte jag visa två foton på! Färgen blev så olika på de två korten och jag minns inte vilken som visar hur den faktiskt ser ut... 
Den här ovan ser ju mer turkos ut om man jämför med den här under som ser mer grön ut:
Tänk att två kort tagna efter varandra kan visa så olika färger! Mysko...

Men det här är allt för idag! Nu ska jag gå ut i köket och laga middag! 😋

Anneli.

Inga kommentarer: