söndag 13 september 2020

I väntan på Helene...

... blev det två tavlor gjorda!

Kompisen Helene och jag hade bestämt att hon skulle komma hit som igår för att göra några fler Fluid art-tavlor. Helene verkar vara lika "hooked" som Katta och jag! 😍
"Ca klockan 16.00" skrev hon på sms i fredags att hon skulle komma. Heeelt Ok med mig! Då hinner jag i lugn och ro sova klart, käka frukost och kolla på datorn en stund innan det är dags för promenaden över gräsmattan till Da House!

Prick kl 16.00 låste jag upp dörren till Da House och klev in.
Att bara sitta och vänta på Helene är ingen idé! Man vet aldrig när hon dyker upp! Jag brukar skämtsamt säga att med henne är det alltid ett äventyr, för man vet aldrig vilka oförutsedda saker som kommer att hända med/runt henne! Så jag började med att plocka undan lite disk, tog fram några kanvasdukar, förberedde dem och när jag hade gjort det satte jag mig och blandade färger till dagens alster. Att blanda till färgerna är faktiskt det som tar längst tid och jag vill att allt ska vara förberett och klart innan jag börjar med själva pouringen. Nu hade jag redan flera färdigblandade färger sen förra gången så färgblandningen gick ganska snabbt den här gången och sen var det bara att sätta igång!

Käre Maken kom in för att se vad jag hade för mig och precis då så kom ett sms från Helene. Klockan var då 16.47 och jag hade dagens första tavla färdig. Helene höll på att bygga staket till sina hästar och "det verkar aldrig ta slut" skrev hon. Jag insåg att det skulle bli alldeles för sent för henne att komma så jag svarade att det blir bättre om vi ses en annan dag, och det var tur det för prick kl 20.00 fick jag ett nytt sms om att NU var hon äntligen klar! Vid det laget hade jag redan gjort 2 tavlor, druckit en stor kopp té med 2 bananer som tilltugg och höll på att städa upp efter mig. 

Och för er som vill se de nya tavlorna - and for your eyes only! 😉 - kommer här ett foto av dem:

Jag försöker få in lite nya färger i mina tavlor. Jag kan ju inte bara använda turkost, grönt, blått, lila och guld! Så här har jag lagt till rött, rosa och silver och faktiskt varken guld, turkost, grönt eller lila trots att det ser ut som att jag åtminstone har lila i! Men blått och rött blir ju lila när det blandas... Oops... Tänkte inte på det... 😁

Den vänstra tavlan är jag väldigt nöjd med! Den högra... not so much... Vet inte om jag kommer att behålla den så eller måla över... Jag vill se den när den har torkat innan jag bestämmer det. 
Den vänstra tavlan är faktiskt en jag hade gjort tidigare men som jag tydligen inte lyckats få nåt kort på... Kanske kände jag på mig att jag ändå skulle måla över den..? Men det roliga var att den gamla såg nästan precis ut som den nya fast mycket svagare i färgerna! Men nu med starkare färger och med rött och silver i blev den jättefin tycker jag!

Den högra tavlan är ju rätt häftig på nåt sätt, men... kanske lite väl kaotisk..? Men det är ju en himla bra färgklick på en tråkig vägg om bara färgerna passar in i sammanhanget. Men jag vet inte... Vad tycker DU? Behålla eller måla över? 
OM jag behåller den som den är så tror jag att den kommer att få heta "Chaos"! 😄

Ja nu blir det inte roligare än så här så nu avslutar jag detta blogginlägg här!
'til next time!

Anneli.

2 kommentarer:

Yolanda sa...

Fina tavlor!

Anneli Sjögren sa...

Tack Yolanda! Den högra var jag inte nöjd med så den är övermålad nu! Bild på det kommer nog imorgon om jag hinner! :o)