fredag 18 september 2020

Hur kunde jag glömma det här?

Ett av de första - och faktiskt i min erfarenhet mest ihållande - tecknet på utbrändhet är för många sämre minne. Så även för mig! Men trots att jag tycker att min minne har blivit lite bättre det senaste kanske året så har det nu visat sig att jag har totalt glömt bort att blogga om och visa foton från när Katta och Helene var här och höll på med Fluid art med mig nån gång... ja, när var det nu? Nä, vet du; jag minns inte det! Men typ nån vecka sen var det. (Förvirringen är total! 😉 😕 😵)

I förra blogginlägget skrev jag "Den vänstra tavlan är faktiskt en jag hade gjort tidigare men som jag tydligen inte lyckats få nåt kort på..." Men nu är det mysteriet uppklarat! Jag hade alltså glömt bort att fota alla de tavlorna som blev gjorda den gången, och därför inte heller kommit ihåg att blogga om det!

Fotot på den övermålade tavlan visade jag ju i förra blogginlägget och i det här blogginlägget ska jag visa den andra tavlan som är med på samma bild, som jag var osäker på om jag skulle behålla eller måla över. Jag målade över! Men innan jag visar hur den ser ut nu plus den andra tavlan jag gjorde i onsdags när Katta var här (för det var hon! Kommer till det alldeles straxt) så vill jag visa tavlorna som jag glömde fota - för nu har jag gjort det! Fotat dem alltså! 😊

Jag börjar med Helenes två tavlor:

Och den här: 

Katta gjorde den här:

Så i onsdags kom Katta hit igen. Vi har nämligen fått förfrågningar om vi inte kan ha en kurs i Fluid art och det var därför hon kom hit så vi skulle prata om det. Det är ingenting bestämt än, men kanske att det blir en kurs här framöver...
Iallafall; Självklart kunde vi inte bara sitta och prata hela tiden - vi var ju helt enkelt tvungna att göra några nya tavlor också! 😉 Titta på Kattas tavla här ovan! Den är rätt snygg, eller hur!?! Men när hon åkte härifrån såg den inte riktigt ut så där längre: den var ännu snyggare! Tycker jag iallafall! Så här ser den ut nu:
Galet snygg om nån frågar mig! ♥ 

Sen gjorde hon den här också:

Den här kan jag tänka mig att hon kommer att sitta och "pippla" med nästa gång, för just nu är den lite mörk...

Så här blev de andra två tavlorna hon gjorde:

Själv gjorde jag "bara" två tavlor. Först den jag målade över som jag inte var nöjd med från förra gången. Så här ser den ut nu:
I verkligheten är den liiite mer grön än vad som syns på fotot... Det är så himla dåligt ljus ute i Da House och färgen varierade verkligen mellan blått och grönt med hur ljuset föll på tavlan... Men jag tyckte att den blev för mörk så jag ska se om jag inte kan måla på lite "highlights" nästa gång jag går ut dit för att måla. 

Den andra tavlan jag gjorde blev så här:
Den här kommer nog få vara som den är iallafall! Men åt vilket håll den ska vara... ja, det vet jag inte!

Vet du; när jag inte är i Da House och målar så längtar jag efter det och jag till och med drömmer om att jag håller på med Fluid art - kanske inte varje natt, men ganska ofta! Sååå roligt är det! 😄

Men livet kan inte bara bestå i att göra Fluidart-tavlor (tyvärr) och blogga om det! Nä, jag har mail att kolla, mat att laga, kläder att tvätta, telefonsamtal att ringa och en hel massa annat! Så jag ska nog ta tag i lite sånt nu! Men jag kommer tillbaka med fler uppdateringar med både tavlor och annat! Så stay tuned som de säger på utrikiska!

Anneli.

Inga kommentarer: