torsdag 24 september 2020

Here we go again!

Hej!
Det Ă€r bara jag igen! 😉 Och till ingens förvĂ„ning har jag nya Fluid art-tavlor att visa dig! 😊

Kompisen Katta och jag satt faktiskt redan i tisdags och gjorde dessa som jag straxt ska visa och jag brukar ju alltid försöka blogga om och visa vÄra nya alster dagen efter, men igÄr var jag upptagen med annat sÄ detta blogginlÀgg fick vÀnta till idag!

Men dÄ sÀtter jag vÀl igÄng dÄ!
Jag börjar med att visa mina tavlor denna gÄng, för det Àr "bara" tre stycken, samtliga ganska smÄ!

PĂ„ youtube sĂ„g jag en video dĂ€r vem-det-nu-var gjorde en "rose pour" och jag blev inspirerad av den till att försöka mig pĂ„ tekniken sjĂ€lv. En "rose pour" Ă€r egentligen en vanlig "ring pour" men med "rosiga" fĂ€rger. SĂ„, hĂ€r kommer mitt första försök: 

Inte sÄ likt en ros... Dessutom hÀnde nÄt konstigt! Jag grundade kanvasen med fÀrdigblandad grön fÀrg som jag "snodde" frÄn Helene. Hon hade blandat till den nÀr hon var hÀr förra gÄngen och jag har inte en susning om hur hon blandade den. Men det var som att den fÀrg jag sen hÀllde pÄ inte ville fastna pÄ det gröna utan bara gled omkring! Trots att min fÀrgblandning med olika rosa och röda nyanser rann över kanterna sÄ fastnade inte fÀrgen dÀr som du kan se av fotot hÀr ovan, utan gled tillbaka mot mitten. Men effekten blev himla cool ÀndÄ tycker jag! De gröna cellerna och det gröna överhuvudtaget bildade som en ram runt kanvasen vilket jag tycker blev snyggt!

Moving on: pĂ„ nĂ€sta kanvas gjorde jag precis lika dant (tyckte jag iallafall...) och resultatet blev vĂ€ldigt annorlunda! 

Enda skillnaden med den hÀr tavlan (som jag inte alls blev nöjd med! Den kommer mÄlas över!) var att jag blandade i lite Fluetrol i den gröna fÀrgen. Men det hjÀlpte inte - de fÀrger jag hÀllde pÄ den gröna ville inte riktigt fastna iallafall! Men de röda nyanserna som gled över kanten fastnade Ätminstone dÀr...
Jag har absolut noll och ingen förklaring till hur det blev som det blev!

Den sista tavlan jag gjorde blev jag nöjd med iallafall. Jag anvĂ€nde samma gröna fĂ€rg som grund och samma röda och rosa nyanser som till de andra tavlorna men med den skillnaden att jag Ă€ven hade vit fĂ€rg med, och sĂ„ hĂ€r blev den: 

HĂ€r börjar det ju likna en ros... om man har lite fantasi..! 😛 Men Ă€ven hĂ€r ser man att mina röda och rosa nyanser inte riktigt vill fastna pĂ„ kanterna. NĂ„ja! Jag gillar den hĂ€r tavlan Ă€ndĂ„!

Katta gjorde hela 5 nya tavlor, plus en som hon gjorde om och en som hon bara förstĂ€rkte lite. Hela 7 tavlor alltsĂ„! I vilken ordning hon gjorde dem har jag inte aning om men sĂ„ hĂ€r ser de ut: 

Den hÀr tavlan har du sett förut (om du lÀste förra blogginlÀgget). Katta förstÀrkte den vÀnstra delen med glitter, men jag tror att det bara var det hon gjorde pÄ den hÀr tavlan.

Den hĂ€r mĂ„lade hon om helt: 

Snyggt med stjÀrnan i mitten tycker jag!

Sen gjorde hon 4 smĂ„ tavlor: 

Dessa Ă€r 12 X 18 cm bara (precis som mina tvĂ„ första tavlor) och Kattas sista tavla för denna gĂ„ng Ă€r 20 X 20 cm (precis som min tredje tavla) och ser ut sĂ„ hĂ€r: 
Supersnygg om nÄn frÄgar vad jag tycker! Jag Àlskar fÀrgerna!

Men det hÀr Àr allt för idag, för min mage kurrar och talar om att det Àr dags att laga lite mat!

VĂ€lkommen tillbaka till min blogg en annan dag!

Anneli.

Inga kommentarer: