onsdag 12 september 2018

Det kom ett paket...

Julafton kom tidigt i år! Åtminstone för mig! 😊
När "Drottning Anneli av Nyhyttan" - d v s jag 😜 - sovit färdigt min skönhetssömn (ack så välbehövlig... 😛 ) och kom ner till köket nån gång typ efter lunch så hade Käre Maken redan hämtat in posten, och på köksbordet låg ett paket adresserat till mig! Jag visste redan vad det innehöll eftersom jag beställt det själv, men det var inte desto mindre roligt för det!

På facebook är jag med i några Medical Medium-grupper och i den ena hade en tjej erbjudit sig att beställa Medical Mediums senaste bok (som blivit översatt till svenska) från bokklubben Livsenergi till oss som inte är medlemmar där, eftersom den bara kommer att säljas där till att börja med. Jag tackade Ja till hennes erbjudande, förde över pengar till hennes konto och har sen dess ivrigt inväntat bokens ankomst. Idag tog den väntan slut! 😄
Millan som hon heter, hade slagit in boken så fint i ett glittrigt silverpapper och skrivit en fin etikett! ♥

Och så här ser boken ut:
♥ ♥ ♥

Nu har jag alla tre böcker som hittills kommit ut på svenska! Tjohoo!! 😍
♥ ♥ ♥

Just nu håller jag på och läser bok nr 2: Kostguiden. Jag skäms lite... för den boken har jag haft sen straxt före jul då jag köpte den av en kompis som då var medlem i bokklubben Livsenergi men glömt att avbeställa månadens bok, vilket alltså var Kostguiden. Hon hade tänkt att skicka tillbaka den (hon har inte fattat att dessa böcker är värda sin vikt i guld!) men jag lyckades stoppa henne som tur var! 

Men... just då hade jag sånt motstånd till att läsa den! Så här efteråt tror jag att det faktum att jag gjorde så stor kostomställning på nyåret (blev vegan, slutade med gluten och soja och i allt större utsträckning försökte (och fortfarande försöker) äta enligt Medical Mediums rekommendationer som han beskrev i första boken) gjorde att jag inte orkade ta till mig mer information... Plus att jag ju fortfarande är utbränd och har begränsat med energi. Men för nån vecka sen tog jag tag i det och har äntligen börjat läsa Kostguiden! Det går inte så fort för jag orkar inte läsa så långa stunder i taget, men det går framåt iallafall!  

Om du som läser det här inte känner till Anthony William AKA Medical Medium och hans böcker så kan du läsa min recension av hans första bok HÄR.

Om jag orkar ska jag försöka recensera boken Kostguiden också (och så småningom även Sköldkörtelns Hemlighet), men det lär inte bli any time soon... Fast man vet aldrig... Nu är jag ju jättesugen på att läsa boken Sköldkörtelns Hemlighet men det vill jag ju inte göra förrän jag läst ut Kostguiden... 
Jaja... jag lovar ingenting! Det blir som det blir! 😊

Anneli.

Inga kommentarer: