torsdag 20 september 2018

Men... Det är ju höst...

Den här årstiden blir det ju som bekant bara kallare och mörkare och snart är det dags att börja elda i kaminerna - både här inne i vårt boningshus och ute i Da House (AKA min fina lilla lägenhet i vår lada). 
Innan jag ens hade vaknat hade Käre Maken redan fyllt vårt vedförråd här inne i boningshuset och direkt efter att jag ätit min frukost gick vi ut för att fylla på ved ute i Da House. 

På gräsmattan alldeles utanför Da House står tre stora krukor med jordgubbsplantor, och när jag gick förbi dem såg jag till min förvåning detta:
En jordgubbsblomma!

Men vet inte den där jordgubbsplantan att det är höst!?! Som ni ser så är det på en utlöpare av själva jordgubbsplantan som blomman sitter. Jag undrar om det går att rädda den på nåt sätt... Det vore kul att få en egenodlad jordgubbe så här års!

Nåväl. Ved var det! Käre Maken bar in veden och jag stod inne och tog emot. Och så här mycket ved fick jag in:
Så nu kan kylan komma! Eller... Det är ingen större brådska... Men när den kommer så är jag beredd!

Anneli.

Inga kommentarer: