torsdag 1 september 2016

Femte uppdateringen om frekvensmedicinen.

Idag tog jag sista dosen av den första av de tre flaskorna frekvensmedicin från denna omgång. Sammanlagt har jag nu tagit 4 flaskor av de hittills 6 stycken (3 X 3) jag fått av "min" Homeopat Kari Kokko. (Hängde ni med bland alla siffrorna där?) :P
One down, two to go!

Vad har jag då märkt som jag tror mig kunna härröra från denna flaska och de 3 veckor och 3 dagar som det tagit att göra slut på den? Svårt att säga... Hade jag inte blivit sjuk så hade jag förmodligen svarat att jag just inte märkt nåt särskilt men; att jag BLEV sjuk tror jag är en direkt konsekvens av frekvensmedicinen!

Som jag skrev i förra blogginlägget så hade jag inte varit nånstans där jag skulle kunna ha blivit smittad, och ingen blev heller smittad av mig. Nä, det kändes som att kroppen gjorde en riktigt ordentlig utrensning! För nåt jag glömde berätta i mitt förra blogginlägg var att förutom att jag hade feber, hosta och var rejält snorig, så svettades jag som en gnu! Alltså, jag har varit förkyld med feber förut (även om det var lääänge sen) men så som jag svettades den här gången har jag aldrig i mitt liv någonsin gjort förut! Det fullständigt rann om mig! Det rann t o m svett ur öronen på mig!!! Jag har aldrig varit med om maken! Var inte det en utrensning så vet inte jag! (Tjohoo! Det lär ju betyda att det är mindre skit som belastar kroppen nu!) :o)

Det tog även lång tid att bli frisk. Då - på den tiden då jag fortfarande brukade ha förkylningar några gånger om året - brukade det gå över på mindre än en vecka, men den här förkylningen höll i sig i 1½ vecka - ja, jag är faktiskt inte riktigt 100 % återställd än! 
Men nog om frekvensmedicinen för denna gång! 

När jag ändå skriver så kan jag ju också passa på att berätta om hur det går med 5:2-dieten och att börja tillåta lite gluten i min kost igen. Jag börjar med gluten!

I måndags var jag på ett språkcafé här i byn där jag bor, och några där hade plockat och stekt kantareller så att invandrarkvinnorna som var där skulle få smaka på dessa svenska delikatesser. Självklart fick alla lite grann av skogens guld - även vi svenskar. 
Kantarellerna serverades med bröd, men det hade jag tänkt att hoppa över... tills jag såg att det fanns ett slags Libanesiskt tunnbröd som är bland det godaste jag vet! Brödet var uppskuret i ganska små trekanter (sätt ihop tummarna med varandra och pekfingrarna med varandra så att du gör en trekant, så har du storleken på ett ungefär) och jag tog en av dem, bredde lite smör på och la på lite stekta kantareller! Mmmm... Gudomligt gott! :o) Och ingen som helst reaktion från vare sig mage eller huvud fick jag, vilket kändes bra! (Men jag tänker fortfarande inte börja vräka i mig gluten!) OCH: bara för att "skryta" lite så kan jag berätta att det även fanns bullar, men dem rörde jag inte! Nä, nån måtta får det vara! :o) 

5:2-dieten då? Jo det går bra! Idag fastar jag för 6:e gången. Det har blivit söndagar och torsdagar som jag fastat av nån anledning. Men det är inte ristat i sten, utan jag kommer att anpassa mig efter vad som händer för övrigt i mitt liv. Men just nu har det iallafall blivit så! 
Jag är "duktig" och dricker 2 eller 3 proteindrinkar varje fastedag för att få tillräckligt med näring i mig, och i övrigt dricker jag mest té eller vatten. Men vad som hänt med vikten vet jag inte förrän på söndag morgon (förmiddag...), för jag väger mig bara en gång i veckan. 

Men då så folkens! Det här blir allt för denna gång! Välkommen tillbaka för att se hur det går med allting! Prenumerera gärna på bloggen så missar du inget! :o)

Anneli.

Inga kommentarer: