lördag 5 januari 2013

The real thing??

Den 22 november förra året skrev jag här på bloggen om en juicemaskin som jag vill ha. HÄR kan ni läsa om den.
Min älskade make Janne har hittat och tittat på en annan, rätt mycket billigare juicemaskin som bl a finns på Elgiganten ( i alla fall i Västerås, för det var där han såg den i förra veckan) på extrapris för 999 kr. Han frågade mig om han skulle köpa den, men jag var lite tveksam..
Alltså... Jag har väldigt enkel smak - det bästa är helt enkelt nog - så jag sa efter lite betänketid Tack, men nej tack. Jag vill ha "the real thing"!! Jag resonerar som så, att har vi "kastat ut" en tusenlapp på en maskin som vi inte blir helt nöjda med, men som funkar hyfsat så är risken stor att vi inte prioriterar att köpa en ny och bättre... Då väntar jag hellre till jag har råd med den manskinen jag verkligen vill ha! Sån är jag...!

Men så föll det sig inte bättre än att Janne av någon outgrundlig anledning råkade hitta samma juicemaskin som Elgiganten hade, fast på nätet - närmare bestämt på CDON - 200 kr billigare. Så denna gång när Janne frågade om han skulle köpa den sa jag Ja... fast innan jag gjorde det avkrävde jag ett löfte om att OM jag inte tyckte att den var tillräckligt bra så skulle vi prioritera att lägga pengar på den juicern som jag egentligen vill ha. (När nu det kan bli... ekonomin får bli lite bättre först.. Juicern som jag skrev om den 22 november kostar drygt 4 000 kronor!!)
Men nu är den billigare juicern beställd i alla fall, och kommer förhoppningsvis hem nån gång i nästa vecka! Bilder och recension kommer - det lovar jag!
Men tills dess kan ni gå in på den här länken och kolla in apparaten vi har beställt!
Och HÄR är länken till CDON.

Anneli.

Inga kommentarer: