söndag 3 september 2023

Trött, tröttare, tröttast!

Jo då, jag lever. Jag är bara sååå himla trött hela tiden! 😴 

Det här med att ha inte bara en utan två sköldkörtelsjukdomar är minst sagt en utmaning! Jag är så trött! Det går liksom inte att förklara för nån som inte har egen erfarenhet av det! Så av förklarliga skäl blir det inte mycket gjort, varken här hemma eller på bloggen. 

Vi har fortfarande kaos här hemma. De köksluckor som fattades när köket renoverades fattas fortfarande! Det är inte klokt att det får gå till så här! Köket skulle först bli klart till jul, sen i slutet på januari i år men det är alltså inte klart än! Morr som fan! Det tar så mycket energi att det aldrig blir klart och det blir som "grädde på moset" till den tröttheten som beror på sköldkörteln. Och det extrema regnandet som varit i ungefär 2 månader har ju inte gjort saken bättre precis! Suck... 😧

Det är tur att det finns lite ljusglimtar i tillvaron iallafall! Den ena ljusglimten är att Hantverk- och Återbrukscirkeln startade igen i torsdags efter sommaruppehållet! Jag stickade ju rutor som ska monteras ihop till en barnfilt (Klicka HÄR så kommer du till ett blogginlägg där jag bl.a. visade de rutor som var färdiga då). Under sommaren har jag bara stickat kanske 3 - 4 varv så jag är långt ifrån färdig! Och frågan är när jag blir färdig med den stickningen för på torsdag denna vecka kommer Målarcirkeln att köra samtidigt som Hantverk- och Återbrukscirkeln - samma tid, samma plats - så jag kommer antagligen att sticka ibland och måla ibland!

Nåt annat som är en ljusglimt är nåt som Käre Maken filmade idag: 


Att ha egna kantareller på tomten är inte bara en ljusglimt - det är ren och skär lyx! 😋 Fast... de ska ju rensas också förstås... inte världens roligaste jobb men trots allt sååå värt det! 😊

Ja, då är det väl bara för mig att pallra mig ut i köket för att rensa kantareller då! DET ska jag väl orka iallafall! Och särskilt så kommer jag att orka äta upp dem sen när de är stekta! Mums! Det är faktiskt inte ett enda dugg synd om mig! 😉😊

Anneli.

Inga kommentarer: