lördag 7 augusti 2021

Paprikor och örtté

Ja du... Jag vet inte var jag ska börja... Det är precis 3 veckor sen jag skrev här på bloggen... Det är inte klokt! Jag önskar ju att jag skulle orka blogga mer regelbundet, men det går bara inte! Den här förlamande tröttheten jag känner tror jag saknar motstycke i mitt liv!
Det här är en annan sorts trött än "bara" utbrändhet! En ny nivå liksom! 😪

När jag äntligen lyckats pallra mig upp ur sängen och tagit mig in i badrummet och blivit klar med min sedvanliga morgonrutin så vill jag bara gå och lägga mig igen - och härom dagen så gjorde jag faktiskt det! Och jag skojar inte: det har hänt att jag slumrar till när jag sitter på toa!! 😮
Men hur kul är det att sova bort hela dagen? Jag missar ju tillräckligt med dagsljus som det är med min vansinniga dygnsrytm!

I "flummigare" kretsar pratas det om frekvenshöjning, att schumannresonansen (jordens egen frekvens) fluktuerar och aldrig nått såna höjder som nu och att lejonportalen - vad det nu är - har öppnats och kulminerar idag eller om det var imorgon... (jag tror att det är nåt astrologiskt)! Jag är inte så insatt i vad allt det där är MEN det sägs att man blir jättetrött av alla de här högre energierna/frekvenserna... No shit Sherlock! 😕

Som grädde på moset har jag varit rätt ordentligt förkyld en vecka men det har äntligen vänt! Meeeen... Det var egentligen inte allt det jag tänkte skriva om och visa idag utan tanken var att visa några foton jag tog för 3 dagar sen. Då - när jag tog fotona - så inbillade jag mig att jag skulle blogga och lägga ut dem samma dag, men så blev det inte som du märker! Men nu, NU skärper jag till mig och bara gör det! Basta! 

Det första fotot jag vill visa är på mina paprikaplantor! Det har nämligen kommit några paprikor på dem! Ja men kolla här: 

Om du tittar noga så kan du se två gröna paprikor på den bortersta plantan och en på den som är närmast kameran! Jag hoppas att det kommer fler! Time will tell!

Nästa 2 foton är på min glaskanna som jag just plockat i lite färska örter till té åt mig: 

Det är salvia, rödklöver och oreganoblommor som jag hade plockat just den dagen. 
Det blev ett jättegott té! Och det är sån härlig känsla att gå ut barfota på gräset och hämta in sin egen téblandning! Jag gör det nästan varje dag! Om det inte regnar... och det gör det idag! Så idag får jag hålla tillgodo med nån av de téblandningar jag redan har i mitt téskåp i köket. ☕

Av de färska örter jag plockar till té är timjan det vanligaste just nu! Jag tycker det är jättegott att göra té på och det är antiviralt så det känns extra bra att dricka i dessa tider! Men jag har också rölleka och hallonblad på bekvämt avstånd på tomten och om jag vill kan jag gå ner till Käre Makens odlingar och plocka svart vinbärsblad och gurkört! Snacka om att naturen levererar! Och jag tar tacksamt emot! 🌿

Men nu har jag lite annat att göra så jag avslutar här! Ha det så bra tills nästa gång vi ses här igen!

Anneli.

Inga kommentarer: