lördag 28 augusti 2021

En ny era i mitt liv!

Nu börjar en ny era i mitt liv: yngsta barnet flyttade hemifrån idag! Så nu är det bara Käre Maken, katterna och jag kvar i huset! Det känns konstigt!

I de 39 år, 5 månader och 1 dag som jag har varit mamma så är idag första dagen utan något hemmavarande barn! Från fem till noll! Jag kan liksom inte riktigt greppa det... 
Det är ju inte som att jag inte visste att denna dag skulle komma! Jag menar; Käre Sonen blev ju 22 år i juni och har ju länge pratat om att han vill flytta till Stockholm så han bor närmare sina syskon. Och idag var dagen det hände! 
Storebror Martin körde upp med en skåpbil som stuvades full med möbler och kartonger och nu är de på väg till Stockholm as I write som de säger på utrikiska. 
Men innan de åkte plockade de lite plommon som precis har mognat: 

Sen fick de öppna bakdörrarna på bilen så jag fick ta ett foto där man ser hur fullt det är: 
Ja... och så tuffade de iväg... och jag kunde naturligtvis inte låta bli att filma det! 
Och hur mår jag mitt i allt det här? Ja... jag har inte riktigt hunnit känna efter än, men... det är liksom både sorgligt och skönt på samma gång tror jag. Jag kommer ju sakna grabben så in i vassen! Men samtidigt så har Käre Maken och jag planer som vi kan börja realisera nu. 
De flesta planerna handlar om att renovera huset, vilket blir lättare nu med mindre möbler och prylar som "dräller" omkring. Och det är en person mindre att ta hänsyn till och anpassa sig efter... Men tomt... det blir det!

Det är ju så i alla grupper av människor att man har en viss dynamik och när nån tillkommer eller försvinner från gruppen så förändras dynamiken. Jag tror ju inte att det kommer bli nån drastisk förändring nu men jag känner redan av att nåt är annorlunda! Det känns som att ett stort hål eller utrymme har bildats som inte var här förut! Svårt att förklara... 

Men allt är som det ska! Det är bara att hänga med i svängarna så gott man kan! Livet är ju i ständig förändring och ingenting är för evigt detsamma! Nu går vi mot nya mål Maken och jag! Det kommer bli bra! 

Anneli.

PS. Det har hänt några gånger att några av mina bloggläsare inte kunnat se nån video när jag har lagt ut en sån i ett blogginlägg, så för säkerhets skull lägger jag länken till videon i det här blogginlägget HÄR: DS.

Inga kommentarer: