fredag 29 maj 2020

Krasch, bom, bang!

Efter att allting med begravningen av Käre Svärfar har lagt sig så har jag totalt kraschat! Jag är så trött som jag inte varit sen jag var i värsta fasen av utbrändheten för ca 5 år sen! Och jag har haft en huvudvärk av "Guds nåde" som höll i sig i flera dagar! Bläää! Det har nästan känts som att smacka in i väggen igen! Krasch, bom, bang! Jag vill bara sova...

Tack-och-lov så verkar det åtminstone inte bli lika långvarigt som när jag blev utbränd (och som jag inte ens är helt återställd från än idag), för idag mår jag redan lite bättre! Men det gäller att försöka respektera sina gränser och att vila mycket.

För en stund sen gick jag ut till Da House för jag behövde vattna blommorna och tomat- och paprikaplantorna. Jag har tänkt ända sen jag köpte tomatplantorna att speciellt en av dem behövde planteras om - helst i förrgår, för den hade en alldeles för liten kruka! Så när jag ändå hade släpat mig ut till Da House så letade jag på en lite större kruka och så tog jag ut den, en påse jord och själva tomatplantan på gräsmattan och skred till verket!
Just den här tomatsorten - som jag inte minns vad den heter - är jag lite extra rädd om, för det är en gammal sort från Ryssland som kommer att få typ brunaktiga tomater! Jag tilltalas av att det är en gammal sort vilket ju innebär att den inte är manipulerad och inte en hybrid som nån biolog har tagit fram i ett laboratorium. På engelska kallas såna här gamla, ursprungliga sorter för "Heirloom" vilket kan översättas med "släktklenod" eller "arvegods" men svenskan har inget sånt passande namn vad jag vet.
Om det blir goda tomater på den så tänkte jag spara frön och sätta nästa år! Så som du förstår så vurmar jag liiite extra för just denna planta!

Om du vill veta hur det går med den och de andra plantorna så är det bara att komma tillbaka hit, för det är här du kommer kunna läsa om det! Och varför inte ta och prenumerera på blogginläggen så missar du ingenting! Då får du dem rakt in till din mail! Högst upp till höger har du två alternativ för att prenumerera!

På återseende!

Anneli.

Inga kommentarer: