fredag 15 maj 2020

Förberedelser

Våren är ofta en tid för förberedelser av olika slag. Käre Maken förbereder sig för "Odling 2020"; han har redan börjat plantera lite under glas (olika kålsorter och gurka). Jag förbereder ju min egen lilla odling av tomater och paprikor och jag har dessutom köpt några extra tomatplantor som är uppdrivna i växthus och förstås mycket större än mina:
De är som du ser redan nerlusade med blommor! Tomatplantan nere i högra hörnet har jag köpt till en kompis, men de andra två är mina! Och jag funderar på om jag kanske ska köpa några fler plantor till mig/oss men det får jag göra lite senare isåfall för just nu håller jag på att förbereda nånting helt annat, nämligen Käre Svärfars begravning som ska vara på onsdag.

Jag håller på med ett programblad som jag ska skriva ut och ge till alla som kommer och Käre Maken och jag har gjort en låtlista på Spotify som ska spelas i kapellet. Helgen kommer vikas till bakning och städning, för minnesstunden efter själva begravningen ska vara ute i Da House. Men där står alla mina möbler hoptryckta i vardagsrummet i och med att vi behövde få plats med säng, rullstol, toastol mm till Käre Svärfar.
Hjälpmedelscentralen var här i onsdags och hämtade alla de grejerna, men Hemtjänsten har inte varit här än och hämtat larmet och lite annat som tillhör dem, men de grejerna får vi väl stuva in i en garderob eller nåt om de inte kommer innan begravningen, för städa behöver vi göra och mina möbler måste ställas tillbaka på sina platser, annars får vi inte plats!

Som du hör så har vi inga som helst fritidsproblem här, och när jag har postat det här blogginlägget ska jag börja leta efter recept! Kära Svärmor bad mig baka rabarber- och jordgubbspaj och så tänkte jag baka kanelbullar och en eller två sorters kakor. Vi får se vad tiden och orken räcker till!
Men allra, allra först ska jag laga middag! Magen knorrar och påminner om att det är dags!

Så over and out för denna gång!

Anneli.

Inga kommentarer: