fredag 22 maj 2020

Jag prokrastinerar!

Va? Vad sa du? Prokrasti-vadå?

Ordet prokrastinera (på engelska: procrastinate) betyder: förhala, skjuta upp. Det är väl inget ord som man använder direkt i svenskan men jag tänkte att det skulle fånga din uppmärksamhet! Och det gjorde det ju! 😉 😁

Vad är det då jag förhalar? Jo att gå ut till Da House och diska efter minnesstunden i onsdags.
Jag VAR på väg dit redan igår men "råkade" gå förbi de här sötnosarna:
Och då skulle jag "bara" ta några kort och så var det som att jag helt plötsligt glömde bort vad jag egentligen hade tänkt att göra... 😜 Ja men titta på dem!!! Kattungarna (3 veckor igår) är ju som små söta luddbollar och mamma Silva har en sån himla skön stajl! Man kan ju bli bortkollrad för mindre!
Jag tror vi tar ett foto till!
Ja, och sen idag så hade jag bestämt mig för att nu jäklar! Nu ska här diskas! Men så kom jag på att jag inte visat Käre Maken och Käre Sonen de här korten och då skulle jag "bara" göra det först... och då kom jag ju på att jag skulle skriva ett blogginlägg och lägga ut korten så du får se dem också! Och här sitter jag...
Men sen... sen ska jag gå ut till Da House och diska! Jag ska "bara" logga in på facebook och lägga ut blogginlägget där efter att jag har skrivit klart och postat det. Och så kanske jag kollar lite på vad mina fb-vänner håller på med... Fast... snart är det ju dags att laga middag...
Nä, jag får nog skärpa mig nu, posta det här blogginlägget, logga in på facebook, länka blogginlägget där och sen - "utan att passera GÅ" - ta mig ut till Da House och ta hand om disken! Japp! Så får det bli! Over and out!

Anneli.

2 kommentarer:

Marie sa...

Åhhh vilka sötnosar.😻😻😻😻 Förstår om du gör en "Alfons Åberg". Kan inte va lätt att bara gå förbi dom där ullbollarna. 😍😍😍 Kram

Anneli Sjögren sa...

Hahaha!! :o) Nä särskilt inte som deras mamma ligger på så knasiga sätt! Det har hon för övrigt gjort sen hon var liten! Ibland verkar det som att hon inte har ett enda ben i kroppen för hon kan "skruva sig" nästan hursomhelst! Och kattungarna... Ja de blir bara sötare för varje dag! ♥