onsdag 30 maj 2018

I gott sällskap

Precis som jag skrev i förra blogginlägget så har jag suttit ute i trädgården varje dag och ätit frukost (och ibland middag också). Ibland sitter jag där alldeles för mig själv och njuter av fågelsången, det fina vädret och att känna det svala gräset mot mina bara fötter.
Men ibland får jag sällskap - oftast av en eller båda våra katter. Igår gjorde Käre Sonen mig sällskap också! Han slutade tidigt i skolan och som ni vet så äter jag ju inte frukost förrän vid 14-snåret... Så där satt vi i eftermiddagssolen - sonen och jag - när både Bella och Bagheera kom och gjorde oss sällskap.
♥ Det här är Bagheera. ♥
Alldeles innan jag lyckades hala fram mobilen för att ta några kort så hade Bagheera strukit sig mot Käre Sonens ben, hoppat upp i hans knä och varit så "tjålig" och gosnödig så han knappt visste till sig, men lagom till mobilen kom fram hade han tröttnat och lagt sig i gräset för att vila. 
Bella däremot...
♥ Bella och Käre Sonen. ♥
Bella hoppar helt sonika upp på bordet, lägger sig bekvämt tillrätta och tycker att hennes favoritmänniska AKA Käre Sonen ska klara av att både äta sin macka OCH kela med henne. Han har ju trots allt två händer! Och Käre Sonen (AKA "Kattmannen") kan förstås inte stå emot hennes bedjande ögon! ♥ 

Ja, som ni ser så är det inte speciellt synd om mig just nu! 😎 Jo förresten; liiite synd om mig är det faktiskt! Jag har varit ute i solen lite för mycket tydligen för jag har fått soleksem på armarna, så nu måste jag ha nåt långärmat på mig när jag är ute. Och så sitter jag i skuggan av ett träd också för säkerhets skull. Men jag hade en tub Aloe Vera-lotion hemma som tur var och efter att jag har börjat smörja in armarna med den så slutade det klia och har läkt ut lite grann. Så långärmad skjorta + Aloe Vera-lotion var ett framgångsrecept!

Förresten: Jag höll på att glömma bort! Jag spelade ju in en video också när Käre sonen och jag satt ute i trädgården och käkade! Vill ni se den? Ok! Då lägger jag upp den här! Men innan jag gör det så tänkte jag bara förklara för de som ev inte vet vad AKA betyder att det betyder "Also Known As", det vill säga "också känd som". Det är sånt som kidsen säger nuförtiden! 😜

Men Ok! Här kommer videon och med den säger jag Over and Out för denna gång!

Anneli.

Inga kommentarer: