söndag 20 maj 2018

Frukost i trädgården + finbesök

Tänk att det redan är sommar! I 5 dagar nu har jag ätit frukost i trädgården, och på kuppen har jag fått lite färg i ansiktet! 😎 (Och bara för att vara lite tydlig: jag äter inte frukost förrän vid 14.00-snåret).
Dagens frukost bestod av en halv liten vattenmelon.
Jättegott och läskande! 

Bäst jag satt där i solen med bara melonskalen kvar framför mig kom Käre Maken (som har bråda dagar ute i landet nu!) och pekade ut mot en del av vår trädgård som vi har använt som hage till en kompis hästar för några år sen, och där gick en räv!
♥ Jag älskar rävar! ♥
Det blåste väldigt mycket och jag hade motvind där jag stod så jag tänkte först att räven inte kände lukten av mig eller hörde mig och därför inte märkte mig, för han var helt oberörd, minding his own business! Fast vid nåt tillfälle tittade han rakt på mig men brydde sig fortfarande inte, så han kanske inte var så skygg?

Jag videofilmade lite också:

Jag pratar lite på videon, men det blåste så in i vassen och jag försökte skydda mobilen från blåsten så det hörs inte riktigt vad jag säger. Men det var inget viktigt så det gjorde inte så mycket!

Jag spelade in en kort videosnutt till:
Man ser tyvärr inte så mycket för räven var ju en bit bort - nästan vid grannens tomt, men det är ändå lite roligt att ha fått med den på video! Sätt på videon och klicka på den lilla fyrkanten i nedre högra hörnet så kommer videon upp i större format. Annars ser man inte räven...

Det är förmodligen den här räven som Käre Maken sett stå nos mot nos med vår katt Bella två gånger. Alltså verkligen nos mot nos! Man har ju hört talas om att rävar kan ta katter, men de har bara verkat vara nyfikna på varandra! Och ska man kunna ta Bella så får man vara riktigt snabb! Hon är snabbare än vinden den katten! Dessutom är hon fena på att klättra i träd och träd har vi gott om, så jag skulle vilja se den räv som lyckades fånga henne! Eller... det skulle jag förstås inte vilja se... men ni förstår vad jag menar. 


Apropå vädret och att äta frukost i trädgården så ska det tydligen fortsätta vara varmt i några dagar till. Skönt! Bara det inte blir FÖR varmt... Men jag kommer att passa på att äta ute vid mitt lilla cafébord så länge vädret tillåter! 🌞 

Anneli.

Inga kommentarer: