söndag 29 januari 2017

Trendig? Jag?

Här blir inte mycket skrivet, men till mitt försvar så kan jag berätta att jag har varit sjuk. Riktigt sjuk faktiskt. 😵 Jag har spytt - utan att egentligen må illa(!), haft feber och jag har sovit, sovit, sovit...
Vad jag vet så har jag inte blivit smittad av nån, och ingen verkar ha blivit smittad av mig. Men så tror jag inte att det var maginfluensa heller. Jag är övertygad om att det var en stressreaktion eftersom jag den senaste veckan gått över mina gränser BIG TIME och inte lyssnat till min kropps och knopps protester. Tänk att jag aldrig lär mig... Men en vän var i nöd, och självklart ville jag ställa upp! Men jag måste lära mig var min gräns går! Hur man nu gör det...

Meeen; det var inte det jag ville skriva om idag! Nä, jag tänkte berätta att jag för en gångs skull är heeelt rätt i tiden! 😊
Jag är och har aldrig varit känd för att följa mode eller trender, utan har alltid försökt gå min egen väg. Men i detta fall visar det sig nu att jag följer en trend! Vem hade trott? 😎
Vilken trend då kanske ni undrar? Ja, vad har jag skrivit ganska mycket om på sista tiden?
Jo; Kefirtillverkning förstås! Och när det till och med står att läsa i tidningen om hur man gör och att det är så nyttigt, ja då måste man väl ändå kalla det för en trend! En hälsotrend! 😊
Denna artikel är från det rykande färska numret av Annonsbladet Avesta/Norberg som kom i brevlådan idag.

Jaha... Är det så här det känns att följa en trend? 😉 Haha! Nä, det känns inget särskilt! Men det är roligt att det sprids nyttigheter i vanlig media som annars mest verkar gå i Livsmedels- och Läkemedelsverkets ledband... (så fick jag det sagt också!! 😜 ).

Om du som läser det här också vill börja tillverka egen Kefir så gå gärna med i nån eller båda av de facebookgrupper som nämndes i artikeln: Tibetansk kefirgryn utdelning och/eller Kefir Kombucha Yoghurt Sverige.
Jag har några burkar Keirgryn i frysen som väntar på en ny familj att stärka hälsan hos, och mina Kefirgryn växer som om de hade betalt för det så fler kommer det att bli! Så den som bor i närheten (av Nyhyttan, Avesta) får gärna komma hit och hämta! Blir det många som vill ha så fixar jag en kölista! Maila mig på: anneli.mangostan@gmail.com så fixar vi det! Enda kravet är att även de som får gryn via mig också ger bort - inte säljer - sina överskottsgryn! Do we have a deal?

Anneli.

Inga kommentarer: