onsdag 11 januari 2017

Dax för detox?

Så här efter nyår brukar det ju vara populärt att börja leva lite sundare för att kanske väga upp för julhelgernas alla "försyndelser", och en del talar om att göra en Detox, d v s en slags avgiftning av kroppen.

Själv har jag inte "syndat" så värst mycket över helgerna, men lite mer godis än vanligt har det ju blivit, och pepparkakor och lussebullar har jag inte direkt tackat nej till heller... Och jo då! Gått upp i vikt har jag! 😱
Men om jag får säga vad jag tror så är det mesta - eller iallafall en stor del - av den viktuppgången (på ca 4 kg) vatten! Mina fötter och anklar är ständigt svullna nuförtiden och jag har konstant ont där också! Jag har aldrig i hela mitt liv varit så stillasittande som jag är just nu! 😢 Det är INTE kul!! Nåt måste göras och det på en gång!

Jag har fått tips om ett naturligt preparat som hjälper lymfsystemet med vätskebalansen, men jag har inte hunnit skaffa mig det än (och inte kommer jag på vad det heter heller just nu...), så det får jag fixa så fort jag orkar. Men som av en händelse så köpte Käre Maken ett té som ska vara lite vätskedrivande, och första koppen dricker jag nu as I write!
Det var riktigt gott! Det smakar ganska så karaktäristiskt Yogitea, som jag tror att de flesta (alla?) Yogitéer gör på ett eller annat sätt.

Detta Yogitea innehåller: Lakritsrot, kanel, kardborrerot, ingefära, maskros, fänkål, anis, enbär, koriander, kardemumma, svartpeppar, persilja, salvia, kryddnejlika och gurkmeja.

Om det hjälper - ja, det får vi se! Men jag hoppas att det gör nån skillnad åt rätt håll iallafall!

Anneli.

Inga kommentarer: