söndag 13 juli 2014

Super Nourish Me™

Nu i helgen kan man se filmen SUPERJUICEME gratis igen! Se den - igen om du redan sett den! Jag blir superpeppad av att se den, och jag förstår mer och mer för varje gång jag ser den, och jag har sett den tre gånger nu! Men du får skynda dig, för jag tror att man bara kan se den till kl 06.00 imorgon bitti.

Min och yngste sonens frukost idag (eller... min frukost och en del av hans lunch...) bestod av en "supersmoothie" inspirerad av Jason Vale från Superjuiceme.
När man "superjuicar" sig gör man ju bl a det för att få i sig massor av näring, men ingen kan i längden leva enbart på juicer! Vad det handlar om är att alltid få tillräckligt med näring i sin kropp! Så jag twistade till det lite och säger istället: Super Nourish Me! :D

Den här supersmoothien var verkligen ett sätt att Supernourish sonen och mig! På ett mycket gott sätt kan jag tillägga! Vill ni ha receptet? OK! Här kommer det:
CHOCOLATE BLISS SMOOTHIE, ca 6 dl.
Ingredienser:
5 dl mjölk(ersättning) - jag hade mandelmjölk (hemgjord)
2 mogna bananer (färska eller frysta. Jag hade frysta)
2 msk skalad Hampafrö
ca 5 blad (Roman)sallad skuren i strimlor
4 - 6 tsk kakao
1 - 2 tsk honung, kokossocker eller annan nyttigare sötning
2 tsk kokosolja
2 tsk sesampasta
Optimalt: 2 tsk Macapulver
2 tsk Lucumapulver (som jag hade) eller något annat näringspulver, nyponpulver e t c.

Gör så här:
Börja med att hälla i den strimlade salladen och alla torra ingredienser i en mixer tillsammans med tillräckligt mycket mjölk för att mixa det till en slät massa. Lägg sen i kokosoljan, sesampastan och lite mer av mjölken och mixa en liten stund till så allt blir finfördelat och väl blandat. Häll sedan i mer av mjölken och bananerna brutna i bitar och mixa allt slätt. Häll i det sista mjölken, mixa och när allt är slätt och fint är smoothien klar att avnjutas!

Den här smoothien är fullpackad av näring, som t ex mineraler, protein, nyttigt fett (bl a Omega3) och enzymer, ja allt som din kropp behöver! Att den också är väldigt god är en bonus! :P

Anneli.

PS. Jag vet inte om ni vet, men jag har en dröm om att nån gång öppna och driva ett hälsohem! Med tanke på det och att jag faktiskt (inspirerad av Jason Vales Super Juice Me) hittade på begreppet Super Nourish Me så tänker jag att det också ska vara mitt varumärke/trademark: Super Nourish Me - Jag gillar det! :D Nu ska jag bara komma på hur jag ska kunna få mitt Hälsohem..! :P
DS.

Inga kommentarer: