lördag 19 juli 2014

Frukostjuice de lux!

Hur många olika frukter, bär och grönsaker kan man ha i en juice egentligen? Idag slog jag nog rekord med antal ingredienser i min frukostjuice!
Jag hade: 5 små morötter, ca 3 cm ingefära, ca 4 cm stam och några små blad från en blomkål, ett litet romansalladshuvud, 2 äpplen, 2 apelsiner, 1 citron, ½ gurka, 1 ganska stor potatis, 1 liten rödbeta och ½ glas blandade hallon och svartvinbär. Så nu är jag verkligen superjuiced! OCH Supernourished! Tjohoo!
Av allt detta blev det knappt 8 dl juice, varav Adrian (min yngste son) drack ett fullt glas (drygt 2½ dl) och jag drack resten! Det är nästan så jag känner hur mina celler dansar cancan av glädje över all näring! :o) Och gott blev det! Trots att juicen innehöll rödbeta... jag avskyr rödbetor!! Men eftersom det är så nyttigt försöker jag lära mig att acceptera smaken, och med den här blandningen kunde jag bara ana att det var rödbeta i juicen! Hallonen och svartvinbären satte verkligen "pricken över i", så det var inte sista gången jag tillsätter det i mina juicer! :o)

Super Nourish Me! Super Nourish you?

Anneli.

Inga kommentarer: