lördag 5 juli 2014

Förbaskade sniglar!

Den 4 juni skrev jag här på bloggen om min lilla minikryddträdgård och illustrerade blogginlägget med denna bild:
Idag var min minikryddträdgård inte lika fin kan jag meddela... Citronmelissen har förallandel vuxit en del:
Men basilikan.... Basilikan är bara en skugga av sitt forna jag! Speciellt den ena:
Förbaskade sniglar! Det är nämligen de som är bladkäkarförbrytarna! Så det blir till att köpa fler plantor och hitta ett bättre ställe att ställa kryddorna!
Och apropå att köpa fler plantor så fick jag äntligen tag på två Salvia-plantor idag! De ser inte mycket ut för världen, men jag ska plantera dem i lite större krukor och ny jord så ska de nog ta sig! Bildbevis kommer en annan dag :D

När jag ändå var ute och fotograferade min "lousy excuse for a kryddträdgård" så fotade jag några blommor också, men de lägger jag ut på min Rosa blogg om en stund!

Anneli.

Inga kommentarer: