lördag 20 april 2013

Mera (städ)tips

I förra blogginlägget skrev jag ju om städkursen och gav er miljövänliga städtips, och här kommer lite fler tips! Bilderna har jag snott från facebook från en kille som heter Dave Sommers som hade hur mycket bra saker som helst på sin facebooksida! Kom ihåg att ni kan klicka på bilderna så de blir större och lättare att läsa!
Citron verkar vara ett riktigt "all-around-medel" som är bra till mycket, och inte bara städning! På bilden här ovan visas ju flera användningsområden, men ibland skulle man kanske vilja få lite mer detaljerade beskrivningar på hur man gör... Jag har inte hunnit testa så mycket själv än, så om du vill ha mer "kött på benen" för att komma igång med att använda t ex citron så föreslår jag att du helt enkelt bara provar dig fram och/eller kanske googlar på det!
Men på bilden här ovan får vi i alla fall steg-för-steg-anvisningar hur man gör för att fixa avloppet! Det verkar ju inte ett dugg svårt! :D Observera att Baking Soda = Bikarbonat och inte bakpulver!
Och apropå bikarbonat så lägger jag även upp denna bild där vi får hela 40(!) tips på olika användningsområden! Åter igen så får vi inga riktiga anvisningar HUR, men att själv experimentera och att googla borde ge en god grund för att komma igång med användningen av bikarbonat! :D
Moder Jord kommer att tacka oss för alla onödiga kemikalier hon slipper ta hand om!

Anneli.

Inga kommentarer: