söndag 11 juli 2021

Första tomaterna skördade!

Odling 2021's första tomatskörd har hämtats in! Det känns som en milstolpe! Inte för att det blev så värst många tomater men de som blev tänkte jag ha i min sallad som jag ska göra om bara en liten stund! Först ska jag bara skriva detta blogginlägg, posta det och sen gå ut och plocka in lite persilja, gräslök, en rädisa och lite gröna blad, och sen blir det sallad! 😋

Men jag tänkte inte bara skriva detta blogginlägg; jag tänkte visa några före- och efterfoton också! För när jag var ute och plockade tomaterna så hade jag förstås mobilen med tillhörande kamera med mig!

Så här såg den lilla busktomatplantan ut innan jag plockade de mogna tomaterna: 

Och så här såg den ut efteråt: 
Så här såg miniplommontomatplantan ut innan jag plockade de mogna små tomaterna: 
Och så här såg den ut efteråt: 
Det blev tyvärr ingen vidare skärpa på de två sista fotona, men det syns ju iallafall vad det föreställer! 😏

Ja, och som jag skrev i inledningen så blev det inte så värst många tomater denna gång, men 6 stycken blev det iallafall: 

Jag kommer osökt att tänka på ordspråket: "Den som gläds åt det lilla har mycket att vara glad över"! Det är så sant som det är sagt! 😊

Precis som förra gången så hade jag sällskap av Silva, och precis som då kunde jag inte låta bli att fota henne: 

♥ ♥ ♥ 

Men då så! Då är detta blogginlägg nästan färdigskrivet! Det återstår bara att posta det och sen gå ut och plocka in nämnda salladsingredienser! Jag ska bara säga först att jag känner mig sååå lyckligt lottad som får bo så här på landet och kunna odla lite av den mat jag äter! 😍

Over and out för denna gång!

Anneli.

Inga kommentarer: